نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۵

شکسته شدن سکوت کوجیما در مورد شایعه ارتباطش با بازی Abandoned

هیدئو کوجیما پس از مدت‌ها، سکوت خود نسبت به شایعه‌ی ارتباطش با بازی Abandoned را شکست و در مورد آن توضیحاتی داد.

هیدئو کوجیما، کارگردان بازی Death Stranding، در پادکست Brain Structure اسپاتیفای خود که با حضور جف کیلی برگزار شد، در مورد شایعه‌های مختلفی که در موردش پخش شده‌اند توضیحاتی داد. وی در توضیحات خود به شایعه‌هایی که طرفداران در مورد توسعه بازی ترسناک Abandoned ساخته بودند گفت: «کاربران همواره به فرستادن تصاویر این حسن برای من اقدام می‌کردند. آن‌ها هنوز هم برای من تصاویر جعلی می‌فرستند که مثلا به ۲۰ عکس در یک روز می‌رسد. این واقعا آزاردهنده است».

استودیو بلو باکس تاکنون به جز یک تیزر کوتاه، هیچ اطلاعات دیگری از بازی Abandoned را پخش نکرده است. درکنار تأخیرهای مکرر در مورد رونمایی از این بازی، حسن قهرمان، کارگردان آن ادعا کرده بود بخش مقدمه‌ را در قالب یک دموی قابل بازی منتشر خواهد کرد تا منابع مالی مورد نیاز برای بازی را جمع‌آوری کند. بااین‌حال هنوز این وعده محقق نشده است.

درحالی‌که احتمال ارتباط داشتن قهرمان و کوجیما همیشه ضعیف به شمار می‌آمده اما این موضوع باعث نشد کاربران انجمن‌های ردیت از ساخت انواع شایعه و ارتباط‌های فرضی این دو شخص دست بردارند. حتی برخی از این انجمن‌های پرکاربر و محبوب تمامی حرکات حسن و کوجیما را ثبت می‌کردند تا با موشکافی آن‌ها به نتایج دلخواه خود برسند.

دهکده جنگلی بازی Abandoned

این موشکافی‌ها تا جایی پیش رفت که کاربران متوجه شدند حسن قبلا یک برنامه‌ی تمرینی توسعه داده است که در توضیحات آن به‌عنوان «برنامه آموزش شخصی (Personal Training)» که مخفف آن PT می‌شود، توصیف شده است. کاربران اعتقاد داشتند این اقدام به دموی لغو شده‌ی P.T که ریبوت سری سایلنت هیل بود، اشاره دارد. به نظر می‌رسد که حسن در حال استفاده از این معماهای مرموز باشد تا از این طریق نام بازی Abandoned که هنوز هیچ نمایشی از داستان و گیم‌پلی آن پخش نشده و استودیو بلو باکس را بر سر زبان‌ها نگه دارد.

چندی پیش استودیو بلوباکس یک اپلیکیشن را منتشر و ادعا کرد که ازطریق آن تریلرها و دموی بازی Abandoned را در دسترس قرار خواهد دارد. بااین‌حال پس از مدتی واقعیت مشخص شد و کاربران دریافتند این برنامه اساسا یک محافظ صفحه است که در توسعه‌ی آن از داده‌های عمومی استفاده شده است. در ادامه کوجیما در پادکست خود گفت: «وقتی ما آن کار Moby Dick را انجام دادیم، تو [جف کیلی] در جریان آن بودی و این بسیار سرگرم‌کننده بود. بااین‌حال مردم باید بدانند که من یک کار را دوبار انجام نمی‌دهم».

بازی انحصاری Abandoned و درختان جنگل

Moby Dick که کوجیما به آن اشاره می‌کند، درواقع یک استودیوی سوئیسی جعلی بود که در حال توسعه‌ی بازی The Phantom Pain به کارگردانی شخصی به نام خواکیم موگرن بود. بعدها مشخص شد که این استودیو وجود خارجی ندارد و کوجیما قبل از معرفی Metal Gear Solid 5 آن را ابداع کرده است. از همین رو طرفداران حدس می‌زنند که بازی مرموز Abandoned و کارگردان آن نیز احتمالا ابتکار دیگری از سوی کوجیما باشند.

کوجیما در این‌باره افزود: «من هرگز با حسن صحبت نکرده‌ام. بازی او هنوز منتشر نشده است. فکر نمی‌کنم او در این مرحله کار زیادی انجام دهد یا چیز زیادی بگوید. اما اگر او بازی را منتشر کند مردم متوجه حقیقت می‌شوند؛ بنابراین شاید لازم است که او عجله کرده و بازی را منتشر کند».

حسن مدتی است که به‌طور علنی در مورد بازی Abandoned صحبت نکرده است و توییت های او در حال حاضر محافظت می‌شوند. در ماه آوریل، استودیو بلو باکس در توییتی از طرفداران پرسید که آیا می‌خواهند ویدیو توسعه‌ی Abandoned: Prologue را ببینند، اما درنهایت هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک گذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده