// سه شنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

فروش بازی God of War از ۲۳ میلیون نسخه فراتر رفت

پس از گذشت چهار سال از عرضه بازی God of War، مجموع فروش این قسمت از سری خدای جنگ به بیش از ۲۳ میلیون نسخه رسیده است.

بیش از یک دهه است که مجموعه God of War یکی از پرفروش‌ترین آثار شرکت سونی به شمار می‌آید. این مجموعه توسط استودیو سانتا مونیکا، یکی از زیرمجموعه‌های سونی، به‌عنوان اثری انحصاری برای پلی استیشن عرضه می‌شود و تمرکز این سری اکشن ماجراجویی روی اساطیر قدیمی مثل یونان و نورس بوده است. بازی God of War که سال ۲۰۱۸ عرضه شد، هشتمین بازی از این مجموعه است که به‌دست بازیکنان رسید. حالا سونی آمار جدید فروش این محصول را اعلام کرد.

این بازی توانسته بود از نظر فروش رکوردشکنی کند و تنها سه روز پس از عرضه روی پلی استیشن 4، بیش از ۳ میلیون نسخه از آن فروش رفته بود؛ رقمی که پس از یک ماه به ۵ میلیون رسید. حال سونی در جریان کنفرانس فصلی خود اعلام کرده است چهار سال پس از عرضه‌ی این بازی، مجموعه فروش این اثر از عدد ۲۳ میلیون گذر کرد.

این بازی عملا دنباله God of War III است که سال ۲۰۱۰ منتشر شد. وقایع God of War سی‌صد سال پس از قسمت سوم رخ می‌دهد و برخلاف اکثر بازی‌های مجموعه، براساس اساطیر یونان نیست و داستان اساطیر نورس را دنبال می‌کند. کریتوس به‌عنوان شخصیت اصلی بازی یک فرد اهل اسپارتا است و فرزند زئوس، خدای یونانی به شمار می‌آید.

در این بخش از قصه او به میدگار، یکی از کشورهای اسکاندیناوی قدیم می‌رود تا درکنار پسرش آترئوس به بالاترین نقطه‌ی نُه قلمرو برسد و به خواسته فِی، همسر مرحومش که از او خواسته بود خاکسترش در آن‌جا پراکنده شود، احترام بگذارد. از تاریخ عرضه در سال ۲۰۱۸ تا ژانویه امسال، این بازی تنها برای پلی استیشن 4 منتشر شده بود. همان‌طور که می‌دانید طی چند ماه اخیر بازی گاد آو وار روی پلتفرم PC هم در دسترس قرار دارد.

حالا چند ماه پس از عرضه روی کامپیوترهای شخصی، مجموع فروش بازی God of War بیشتر از ۲۳ میلیون اعلام شده است که افزایش تقریبا ۳ میلیونی نسبت به آمار قبلی را نشان می‌دهد. پس تخمین زده می‌شود فروش این بازی روی پلتفرم پی‌سی نزدیک به همین ۳ میلیون نسخه باشد. بازی بعدی این مجموعه God of War Ragnarok نام دارد که داستان آن سه سال پس از زمان وقوع اتفاقات بازی God of War روایت می‌شود و قرار است در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) روی پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 به‌دست گیمرها برسد.


منبع Exputer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده