نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۱

فیل اسپسنر: از آخرین انحصاری بزرگ ایکس باکس زمان زیادی گذشته است

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در مصاحبه اخیر خود با اذعان به اینکه سال ۲۰۲۲ سال کم کاری برای استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس بوده، از هیجان خود برای سال بعد سخن گفت.

مایکروسافت امسال از نظر بازی‌های بزرگ فرست پارتی سال شلوغی را سپری نکرده اما براساس اظهارات اخیر فیل اسپنسر، کاربران ایکس باکس در سال ۲۰۲۳ انتظار عرضه بازی‌های بزرگی را برای کنسو‌ل‌های خود خواهند داشت. رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در مصاحبه اخیر خود با برنامه Same Brain اذعان داشته که سال ۲۰۲۲ سال خلوت و ساکتی برای ایکس باکس بوده اما سال آینده، فصل بلاک‌باسترهای مایکروسافت شروع خواهد شد.

«چیزی که به وضوح از سوی کاربران دریافت کردیم این است که قطعاً زمان زیادی از موقعی که آخرین بازی بزرگ فرست پارتی ایکس باکس را عرضه کردیم می‌گذرد. البته ما هم با شرایطی مثل کرونا و چیزهای دیگر عذر خودمان را داریم اما می‌دانم که مردم روی پلتفرم ما حساب باز کردند و انتظار بازی‌های عالی و بزرگی را دارند. در مورد فصل تعطیلات آخر سال ۲۰۲۲ باید گفت که به‌طور کلی در صنعت بازی، آثار کمتری را نسبت به قبل داریم. می‌دانیم که امثال Call of Duty و God of War در راه‌اند و این خیلی خوب است اما به‌طور کلی سال سبکی از نظر تراکم بازی‌های بزرگ و مورد انتظار است.»

بازی مورد انتظار استارفیلد

«برای سال ۲۰۲۳ بسیار هیجان زده‌ایم و قبلا درباره بازی‌های بزرگی که در راه‌اند صحبت کردیم. خبر خوب دیگر این است که کرونا هم دیگر آن تأثیر را روی روند توسعه‌ی بازی‌‌ها ندارد.»

سال ۲۰۲۲ با ۵ بازی استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس به پایان می‌رسد. بازی Pentiment از استودیوی Obsidian Entertainment تنها بازی جدیدی است که امسال از Xbox Game Studios عرضه می‌شود. اما در سال ۲۰۲۳ بازی‌هایی مانند Redfall از استودیوی آرکین را داریم که به همراه بازی Starfield از بتسدا به‌دست طرفداران می‌رسند.

در پایان شما هم می‌توانید انتظارات خود را از آثار جدید استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده