// جمعه, ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۵

نسخه فانتزی شهر لندن در اولین تصویر هنری بازی کوآپ استودیو London سونی

شرکت سونی به‌صورت رسمی نخستین اطلاعات در رابطه با بازی در حال ساخت جدید استودیو London پلی استیشن و یک تصویر هنری از آن را منتشر کرد.

از ماه‌ها قبل باتوجه‌به آگهی‌های استخدامی رسمی متوجه شده بودیم که یکی از بازی‌های لایو سرویس در حال ساخت شرکت Sony توسط London Studio ساخته می‌شود؛ یک استودیو بازی‌سازی فرست-پارتی (اختصاصی) پلی استیشن با حدود ۲۰ سال تجربه که آثاری همچون The Getaway و Blood & Truth را در کارنامه دارد. حالا در جدیدترین اخبار بازی شاهد انتشار اطلاعات رسمی راجع پروژه‌ی فعلی این تیم هستیم.

استودیو London سونی می‌گوید که این بازی جدید در حال ساخت را جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ی خود تا امروز می‌داند؛ پروژه‌ای که برخلاف بسیاری از بازی‌های قبلی استودیو لندن، با تمرکز روی لوازم جانبی کنسول همچون هدست واقعیت مجازی تولید نمی‌شود. این بازی لایو سرویس جدید که روی پلی استیشن 5 به‌دست مخاطب خواهد رسید، تفاوت زیادی با ویدیوگیم‌های قبلی استودیو لندن دارد و گیمرها را به یک جهان خیالی می‌برد؛ به نسخه‌ی خیالی شهر لندن. نخستین تصویر هنری رسمی منتشرشده از این بازی در دست ساخت را در ابتدا مشاهده کردید.

لوگو استودیوی لندن سونی

هنوز نام رسمی این بازی کوآپ فانتزی را نمی‌دانیم. تارا ساندرز در مقام یکی از رؤسای استودیو لندن شرکت سونی می‌گوید: «ما فناوری‌های مختلف را گرفتیم و به بررسی این مورد پرداختیم که چگونه [می‌توانیم] صنعت بازی را حرکت دهیم و کانسپت‌هایی تازه را ارائه کنیم. برخورداری استودیو از چنین میراثی سبب می‌شود که تیم به آسانی بتواند از منطقه‌ی امن خارج شود.

با اینکه [در بازی جدید] مشغول استفاده از لوازم جانبی گوناگون نیستیم، هنوز DNA خلاقیت‌ورزی و استفاده از خلاقیت برای [طراحی] هر کانسپت بازی را [در این پروژه] داریم».

او در ادامه توضیح داد: «این جاه‌طلبانه‌ترین بازی ما تا امروز است. ما همه‌ی آن DNA گره‌خورده به خلاقیت را برمی‌داریم و در این بازی آنلاین کو-آپ متمرکز روی نبرد قرار می‌دهیم».

لوگو رسمی استودیو لندن پلی استیشن شرکت سونی

استوارت وایت که یکی دیگر از رؤسای استودیو London پلی استیشن است، کمی بیشتر راجع به جریان داشتن این بازی جدید در نسخه‌ی فانتزی شهر مدرن لندن صحبت کرد: «تم جذب‌کننده‌ی اصلی ما، دور هم جمع کردن اِلِمان‌های خیالی و جادویی به‌علاوه‌ی قرار دادن آن‌ها در جهان‌های آشنا است». او همچنین به این نکته اشاره کرد که قرارگیری استودیو London سونی در شهر لندن باعث می‌شود اعضای تیم درک قابل توجهی از این شهر داشته باشند و از همین شناخت برای خلق نسخه‌ی به‌خصوص آن بهره ببرند.

وایت گفت که برخی از ابزارهای مورد استفاده‌ی استودیو London با فناوری‌های مورد استفاده در زمان ساخت بازی‌های VR Worlds و Blood & Truth کنسول PS4 ارتباط دارند. او می‌گوید از آن‌جایی که بازی‌های VR همواره به روندهای تولیدی و انجین‌های فوق‌العاده کارآمد نیاز دارند، آن تکنولوژی حتی برای استفاده در یک پروژه‌ی غیر واقعیت مجازی هم کارکردهای خود را پیدا می‌کند. البته استودیو لندن ظاهرا می‌خواهد با پروژه‌ی تازه از لحاظ فنی قدم بزرگی رو به جلو بردارد. هرمن هالست، رئیس PS Studios در توییتر مجددا از هیجان‌زدگی برای پروژه‌ی تازه‌ی استودیو لندن نوشت.

ویدیوگیم جدید و مورد بحث با استفاده از موتور بازی‌سازی Soho ساخته می‌شود که متعلق به خود استودیو لندن شرکت سونی است. وایت می‌گوید که موتور بازی‌سازی اختصاصی Soho نقش بسیار پررنگی در فعالیت‌های تیم و هویت بازی در حال ساخت دارد: «این انجین از نقطه‌ی صفر برای نسل فعلی کنسول و [مطابق] نیازهای بازی در حال ساخت ما به وجود آمد. ساخته شده است تا از تمام قدرت کنسول PS5 بهره ببرد».


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده