نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۸

فیل اسپنسر: سرعت رشد سرویس گیم پس روی کنسول‌ها کاهش یافته است

به‌گفته‌ی فیل اسپنسر، سرعت رشد سرویس گیم پس روی کنسول‌ها کاهش یافته است.

به‌تازگی فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت، در رویداد زنده‌ی WSJ Tech اعلام کرد درحالی‌که سرویس گیم پس روی پلتفرم پی سی با رشد چشمگیری به راه خود ادامه می‌دهد اما روی کنسول‌ها با کاهش نرخ رشد مواجه شده است. اسپنسر در این‌باره افزود: «من شاهد کاهش رشد [سرویس گیم پس روی کنسول] بوده‌ام که عمدتا به‌دلیل رسیدن به نقطه‌ای است که با تمام افرادی که می‌خواهند مشترک این سرویس شوند، ارتباط گرفته‌ایم».

طبق گفته‌ی مایکروسافت در ژانویه‌ی ۲۰۲۲ سرویس گیم پس بیش از ۲۵ میلیون مشترک داشته است. همچنین این شرکت اخیرا در بیانیه‌ای برای بخشی از تحقیقات سازمان نظارتی بریتانیا در مورد خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد ادعا کرد جامعه‌ای ۶۵ میلیون نفری از بازیکنان کنسولی را در اختیار دارد. اسپنسر در ادامه‌ی مصاحبه‌ی خود گفت سرویس گیم پس حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد کلی ایکس باکس را تشکیل می‌دهد و در حال حاضر سودآور به حساب می‌آید.

درحالی‌که به‌گفته‌ی اسپنسر رشد سرویس گیم پس روی کنسول‌ها کند شده اما مایکروسافت از شتاب قابل‌توجه رشد نسخه‌ی پی سی این سرویس خبر داده است. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، طی یک جلسه‌ در روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد: «اشتراک‌های گیم پس روی کامپیوتر نسبت به سال گذشته ۱۵۹ درصد افزایش داشته و ما با فضای ابری نحوه‌ی توزیع، تجربه و مشاهده بازی‌ها را تغییر می‌دهیم. بیش از ۲۰ میلیون نفر تا به امروز از این سرویس برای استریم بازی‌ها استفاده کرده‌اند». در اوایل ماه اکتبر، مایکروسافت گزارش داد سرویش اشتراکی خود در سال ۲۰۲۱ حدود ۲.۹ میلیارد دلار درآمد داشته است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با تیم رومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده