نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۳

روند رو‌به‌رشد کپکام برای دهمین سال متوالی

کپکام در گزارش مالی اخیر خود اعلام کرد که باوجود کاهش درآمدهای حاصل از فروش بازی‌ها، همچنان به روند رو به رشد درآمدهای عملیاتی خود برای دهمین سال پی‌در‌پی ادامه می‌دهد.

براساس آمار منتشر شده، درآمد سالانه کپکام در سه‌ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ به میزان ۲۹.۹ درصد کاهش یافته و به ۴۹.۰۶۷ میلیون ین رسیده است. از طرفی درآمدهای عملیاتی این شرکت نیز ۲۴.۳ درصد کاهش داشته و حالا در رقم ۲۱.۸۹۵ میلیون ین قرار دارد. این شرکت بار دیگر این کاهش را ناشی از عدم عرضه یک بازی بزرگ جدید مثل Resident Evil Village در سال گذشته دانسته و این شرایط را بدین شکل توجیه می‌کند.

با اینکه درآمد عملیاتی کپکام برای ۶ ماهه نخست سال مالی جاری این شرکت ۲۵ درصد کمتر از موعد مشابه سال گذشته است، این شرکت وعده داده که با جبران این آمار در نیمه باقی مانده سال به روند رو به رشد خود طی ۱۰ سال گذشته ادامه خواهد داد.

عرضه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 4 که برای ۲۴ مارس ۲۰۲۳ (۴ فروردین ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده، دقیقاً با آخر سال مالی جاری این شرکت همزمان می‌شود و این بازی پرطرفدار درکنار Street Fighter 6 و Exoprimal که هردو در تقویم سال ۲۰۲۳ جا می‌گیرند، می‌توانند آمار مورد نظر این شرکت را برای آن‌ها به‌دنبال داشته باشند.

بازی های کپکام

کپکام سال گذشته و با انتشار بازی رزیدنت ایول 8، به فروش نرم‌افزاری ۲۱.۳ میلیون نسخه دست پیدا کرد که در مقایسه با سال قبل برای آن‌ها یک رشد محسوب می‌شد. عرضه بازی Monster Hunter Rise: Sunbreak بیش از ۴.۴ میلیون نسخه فروش را برای این شرکت به‌دنبال داشت. Monster Hunter Rise نیز از مرز ۱۱ میلیون نسخه فروش عبور کرده و ریمیک Resident Evil 2 در حال حاضر در نقطه‌ی ۱۰ میلیون نسخه فروش قرار دارد.

کپکام اعلام کرده که با اولویت دادن به وضعیت محیط کاری کارکنان خود به روند رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده‌ی خود سرعت خواهد بخشید. این کار شامل برنامه‌های این شرکت برای افزایش حقوق پایه کارکنان خود در ژاپن به‌عنوان بخشی از تغییرات گسترده‌ای می‌شود که در مدیریت منابع انسانی این شرکت در دست انجام است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده