نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۳

عدم تاثیرگذاری سخت افزار PS4 روی کیفیت توسعه God of War Ragnarok

به‌گفته‌ی کارگردان انیمیشن God of War Ragnarok، سخت‌افزار پلی استیشن 4 در کیفیت توسعه‌ تاثیر محدودکننده نداشته است.

از شروع نسل نهم کنسول‌های خانگی شاهد آن بوده‌ایم که توسعه‌ی بازی‌های بین نسلی به دلایل مختلفی مورد بحث یا انتقاد قرار گرفته‌اند. با اینکه ساخت یک بازی بین نسلی می‌تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند، اما به نظر می‌رسد که درنهایت و به نحوی یکی از دو نسخه‌ی نسل هشتم یا نهمی بازی‌ها تحت تاثیرهای نامطلوب قرار می‌گیرد. در اکثر موارد نسخه‌ای که روی سخت‌افزار نسل قبلی که از قدرت کمتری بهره می‌برد، توسعه‌یافته با مشکلات فنی قابل توجهی مواجه خواهد شد که بازی Cyberpunk 2077 اثر شرکت سی‌دی پراجکت رد یکی از مشهورترین نمونه‌های این تاثیر نامطلوب است. به نظر می‌رسد استودیوی سانتا مونیکای پلی استیشن از این محدودیت‌ها به خوبی آگاه بود و تلاش کرده است در توسعه‌ی بین نسلی God of War Ragnarok از بروز تاثیرات نامطلوب اجتناب کند.

در همین راستا اخیرا برونو ولاسکوئز، کارگردان انیمیشن‌ سانتا مونیکا در مصاحبه با مجله‌ی یوروگیمر توضیح داد که از همان ابتدا سازندگان می‌دانستند که بازی God of War Ragnarok روی پلی استیشن 4 نیز عرضه خواهد شد. به این ترتیب سانتا مونیکا از همان ابتدا تصمیم گرفت تا از داستان این دنباله گرفته تا ویژگی‌های فنی آن را به شکلی توسعه دهد تا درنهایت تبدیل به بهترین بازی کنسول پلی استیشن 4 شود. طبق گفته‌ی این کارگردان، پیشرفت‌های فنی که توسط سخت‌افزار پلی استیشن 5 در نسخه‌ی نسل نهمی God of War Ragnarok توسعه یافته‌اند، اصطلاحا «بستنی روی کیک» خواهند بود. این اصطلاح در مورد افزونه‌ها، پیشرفت‌ها یا اصلاحاتی استفاده می‌شود که جذاب هستند، ولی ضروری به شمار نمی‌آیند.

مبارزه کریتوس و ثور در بازی God of War Ragnarok

ولاسکوئر در این‌باره گفت: «از همان ابتدا ما می‌دانستیم که این یک بازی پلی استیشن 4 خواهد بود؛ چرا که تمایل داشتیم از طرفداران خود پشتیبانی کنیم. ما افراد زیادی را داشتیم که از تجربه‌ی ریبوت در نسل هشتم لذت برده بودند؛ بنابراین از همان ابتدا می‌دانستیم این بازی روی پلی استیشن 4 نیز عرضه می‌شود. ما قصد داریم تا جایی که می‌توانیم، این اثر را به بهترین بازی پلی استیشن 4 تبدیل کنیم. هدف ما این بود که از هر نظر ممکن از God of War سال ۲۰۱۸ پیشی بگیریم. البته داشتن نسخه‌ی پلی استیشن 5 همان «بستنی روی کیک» است.

هدف ما این است که بهترین بازی PS4 را بسازیم. هدف اولیه‌ی ما این بود که از نظر بصری، محتوا و تولید یک داستان مشابه با آنچه [در سال ۲۰۱۸] شروع کردیم، پیشرفت کنیم. ویژگی‌های سخت‌افزار پلی استیشن 5 به مانند هپتیک فیدبک، صدای سه‌بعدی، نرخ فریم بالاتر، گرافیک و بافت بهتر دقیقا به مانند بستنی روی کیک هستند؛ بنابراین مطمئنا نسخه PS5 بهترین راه برای تجربه‌ی God of War Ragnarok خواهد بود، اما نسخه‌ی نسل هشتمی همان اثری است که قدرت PS4 را به حداکثر می‌رساند. درنظرگرفتن این فلسفه و رویکرد به ما کمک کرد تا هدف‌های خود را مشخص کنیم. اینکه می‌خواهیم یک تجربه‌ی عالی روی PS4 و یک تجربه حتی بهتر از آن روی PS5 را توسعه دهیم».

تلاش‌های کریتوس و آترئوس برای دوری از رگناروک در بازی God of War Ragnarok

ولاسکوئز در ادامه توضیح داد از آنجایی که استودیوی سانتا مونیکا توانسته است با God of War Ragnarok تمام آنچه را که می‌خواهد انجام دهد، به نظر نمی‌رسد که کیفیت توسعه‌ی بازی به هیچ وجه با وجود نسخه پلی استیشن 4 محدود شده باشد: «ویژگی منحصر‌به‌فرد God of War Ragnarok این است که ما در ابتدا به‌دنبال ساخت بهترین نسخه PS4 بودیم و اهداف خاصی به مانند پایان دادن به داستان، دو برابر کردن کاراکترها، افزایش تنوع دشمن و امکان کشتن خاص دشمنان با سلاح‌ها داشتیم که می‌خواستیم به آن‌ها برسیم.

از همین رو توانستیم روی نسخه PS4 به تمام اهدافی که قصد انجام آن را داشتیم، دست پیدا کنیم. ما واقعا احساس نمی‌کردیم که از هیچ نظر محدود شده‌ایم. زیرا توانستیم همه اهدافی را که برای توسعه بازی در نظر گرفته بودیم، محقق کنیم. همان‌طور که قبلا اشاره کردم، سخت‌افزار پلی استیشن 5 اساسا کیفیت بازی را بسیار بهتر کرد. از آنجایی که فلسفه ما به این شکل بود، واقعا هرگز در مورد اهدافی که برای خود تعیین کرده بودیم، احساس محدودیت نکردیم».

به توجه به‌گفته‌های کارگردان انیمیشن بازی God of War Ragnarok، این اثر قصد دارد سخت‌افزار پلی استیشن 4 را تا حد ممکن به چالش بکشد. همچنین میزان فضای مورد نیاز نسخه پلی استیشن 4 بازی God of War Ragnarok حدود ۱۲۰ گیگابایت اعلام شده که به نظر می‌رسد از این نظر هم یک چالش برای کنسول نسل هشتمی سونی خواهد بود. بازی God of War Ragnarok قرار است در تاریخ ۱۸ آبان (۹ نوامبر) امسال روی کنسول‌های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 عرضه شود.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی اخبار بازی God of War Ragnarok را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده