// پنجشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۱

عبور فروش پلی استیشن 5 در بریتانیا از ۲ میلیون کنسول

براساس تازه‌ترین آمار GfK مشخص شد که مجموع فروش PS5 سونی در بریتانیا از دو میلیون کنسول هم فراتر رفت.

از زمان عرضه‌ی پلی استیشن 5 تا امروز، بارها این کنسول نسل نهمی توانست رتبه‌ی یک در جدول فروش ماهانه‌ی کنسول‌های بازی در پادشاهی متحد بریتانیا و ایرلند شمالی را به نام خود بزند. حالا باتوجه‌به جدیدترین گزارش رسانه‌ی گیمز اینداستری و تیم GfK مشخص شد که ۹۸ هفته بعد از عرضه به بازار، مجموع فروش PS5 در بریتانیا از ۲ میلیون کنسول بیشتر شد.

عرضه‌ی پلی استیشن 5 طی بسیاری از ماه‌ها به مراتب کمتر از میزان تقاضا بازار بود. بااین‌حال پلی استیشن 5 رتبه‌ی چهارم جدول «سریع‌ترین کنسول‌های رسیده به فروش ۲ میلیونی در بریتانیا» را کسب کرد. پلی استیشن 4، پلی استیشن 2 و نینتندو Wii تنها کنسول‌هایی هستند که طی مدت‌زمان کوتاه‌تری به فروش ۲ میلیونی در بریتانیا رسیدند.

کنسول

تعداد هفته‌های مورد نیاز برای فروش ۲ میلیون کنسولدرآمدمیانگین قیمت کنسولسال عرضه (میلادی)
Wii۵۷۳۵۸ میلیون پوند۱۷۹ پوند۲۰۰۶
PS2۶۰۴۶۹ میلیون پوند۲۳۴ پوند۲۰۰۰
PS4۷۵۷۰۰ میلیون پوند۳۵۰ پوند۲۰۱۳
PS5۹۸۹۱۹ میلیون پوند۴۵۵ پوند۲۰۲۰
PS3۹۸۶۳۸ میلیون پوند۳۱۸ پوند۲۰۰۷
Xbox One۱۰۴۷۲۶ میلیون پوند۳۵۹ پوند۲۰۱۳
Xbox 360۱۱۰۵۰۷ میلیون پوند۲۵۳ پوند۲۰۰۵
PS1۱۱۴۳۵۸ میلیون پوند۱۷۹ پوند۱۹۹۵
Nintendo Switch۱۴۰۵۵۹ میلیون پوند۲۷۹ پوند۲۰۱۷
Xbox۱۶۲۲۸۰ میلیون پوند۱۴۰ پوند۲۰۰۲

(سریع‌ترین فروش ۲ میلیونی کنسول‌ها در تاریخ بازار ویدیوگیم بریتانیا)

پلی استیشن 5 بین هر ۱۰ کنسول حاضر در جدول، بالاترین میانگین قیمت و در نتیجه بیشترین درآمد را کسب کرده است. دورین بلاچ، رئیس GfK می‌گوید: «باتوجه‌به مشکلات پیرامون موجودی پلی استیشن 5، منصفانه است که بگوییم [در شرایط عادی] به‌سادگی سرعت فروش آن از PS3 جلو می‌زد.

یک نکته‌ی واضح این است که قیمت بسیار بالاتر پلی استیشن 5 مانع فروش آن نشد و مشتری‌ها مایل به پرداخت ۱۰۵ پوند بیشتر نسبت به پلی استیشن 3 هستند. پلی استیشن 5 بالاترین درآمد بین هر کنسول در فروش ابتدایی دو میلیونی را به سونی تحویل داده است».

او ادامه داد: «ایکس باکس وان بعد از ۱۰۴ هفته به دو میلیون فروش رسید؛ دقیقا دو سال بعد از عرضه. ایکس باکس ۳۶۰ به ۱۱۰ هفته زمان نیاز داشت؛ ۲.۱۲ سال. با اینکه فروش Xbox 360 از این نظر کندتر بود، مجموع فروش ایکس باکس ۳۶۰ از ایکس باکس وان بیشتر است و Xbox 360 همچنان پرفروش‌ترین کنسول شرکت مایکروسافت به شمار می‌آید. در مجموع حدود ۹ میلیون کنسول Xbox 360 در بریتانیا به فروش رسید.

سوییچ به زمان زیادی برای رسیدن به فروش دو میلیون کنسول نیاز داشت. بااین‌حال عرضه‌ی سوییچ لایت، رشد بسیار زیاد کنسول پس از شروع خانه‌نشینی اجباری کووید ۱۹ و همین‌طور عرضه‌ی زلدا جدید (بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom) در سال آینده سبب می‌شوند که سوییچ به افزایش جدی فروش خود ادامه دهد».


منبع GamesIndustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده