// چهار شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۹

صحبت‌های هرمن هالست درباره‌ی دلیل اصلی ساخته شدن The Last of Us: Part 1

هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن از تأثیر اندک سریال HBO بر ساخته شدن The Last of Us: Part 1 و محدودیت‌های تکنولوژی بازی اصلی در زمان عرضه می‌گوید.

بیش از یک ماه از عرضه‌ی بازی The Last of Us: Part 1 برای پلی استیشن 5 می‌گذرد. این ریمیک، بازسازی بازی The Last of Us محصول سال ۲۰۱۳ است که پیش‌ازاین یک نسخه‌ی ریمستر ٱن برای کنسول پلی استیشن 4 نیز عرضه بود. به همین دلیل بسیاری از افراد از تصمیم ناتی داگ را برای ریمیک بازی خوش‌ساختی که کمتر از یک دهه پیش ساخته شده و ریمستر هم شده بود، عجیب می‌دانستند.

مدتی است که شایعاتی مبنی بر ساخته شدن ریمستر بازی Horizon Zero Dawn نیز به گوش می‌رسد که تنها پنج سال پیش به بازار آمده است. تمامی این موارد باعث شده است بسیاری بر این باور باشند که این ریمیک‌ها و ریمسترها به‌دلیل فروش بیشتر هم‌زمان با پخش سریال‌های این مجموعه بازی‌ها توسعه می‌یابند.

هرمن هالست، مدیر استودیوهای پلی استیشن در مصاحبه‌ای با رسانه Axios گفته است که ساخت سریال The Last of Us توسط شبکه‌ی HBO تأثیر بسیار اندکی بر ساخته شدن بازی The Last of Us: Part I داشته است. او توضیح می‌دهد:

«[نسخه‌ی اصلی بازی] از نظر بینش خلاقانه و محدودیت‌های تکنولوژی مقداری از زمان خود جلوتر بوده است». به همین دلیل است که سونی می‌خواست یک «نسخه‌ی نهایی» از این بازی تحسین شده را داشته باشد.

علامت فایرفلایز در لوگو سریال The Last of Us شبکه HBO

سریال The Last of Us با بازی پدرو پاسکال و بلا رمزی در نقش‌‌های جوئل و الی برای پخش در اوایل سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است. به‌گفته‌ی هالست: «[سریال] نه‌تنها تک‌دلیل ساخت ریمیک، حتی دلیل اصلی توسعه‌ی آن نیز نبوده است؛ البته که با همراه شدن این دو با یکدیگر به ترکیبی طلایی دست پیدا می‌کنید، درست می‌گویم؟»

پیش‌ازاین با پخش شدن سریال The Witcher از نتفلیکس آمار فروش ویچر 3 هم با رشدی سرسام‌آور مواجه شد و احتمالاً همین اتفاق برای The Last of Us: Part 1 نیز رخ خواهد داد.

باتوجه‌به صحبت‌های هالست احتمالاً سونی در آینده بازی‌های بیشتری را که برای پلتفرم پلی استیشن مهم هستند و با محدودیت‌هایی از نظر تکنولوژی در زمان خود مواجه بوده‌اند، ریمیک خواهد کرد؛ البته این مسئله جدید نیست و سونی پیش‌ازاین بازی‌هایی مانند Shadow of the Colossus را ریمیک کرده است که ریمستری برای آن‌ها منتشر شده بود.

بازی The Last of Us: Part I هم‌اکنون در دسترس کاربران پلی استیشن 5 قرار دارد و به‌زودی شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی پی سی این اثر نیز خواهیم بود.


منبع PushSquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده