// سه شنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۵

ادعای ایکس باکس مبنی بر ادامه‌ی برتری رقبا پس از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد

مایکروسافت ادعا کرده است شرکت‌های نینتندو و سونی حتی پس از تکمیل معامله‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد بزرگ‌ترین مهره‌های بخش سنتی صنعت بازی‌سازی باقی خواهند ماند.

هم‌زمان با بررسی موشکافانه‌ی معامله‌ی عظیم اکتیویژن بلیزارد توسط نهادهای جهانی تنظیم رقابت، ردموندی‌ها به‌تازگی وب‌سایتی جدید تأسیس کرده‌اند که در آن به شرح مزایای تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد از نگاه خود پرداخته‌اند. در میان موضوعات مطرح شده در این سایت می‌خوانیم این معامله به نفع صنعت بازی‌سازی خواهد بود و به رقابتی بزرگ‌تر در حوزه‌ی سنتی بازی منجر می‌شود که نینتندو و سونی همچنان در آن بزرگ‌ترین [شرکت‌ها] خواهند بود.

مشخص نیست منظور مایکروسافت از «بزرگ‌ترین» در ادعای مذکور فروش بیشتر کنسول این دو شرکت ژاپنی در جهان یا به‌سادگی بزرگ‌ترین بودن آن‌ها در رقابت‌های صنعت بازی است. این وب‌سایت با عنوان «بینش ما برای گیمینگ: انتخاب‌ها و بازی‌های بیشتر برای مردم در تمامی نقاط [جهان]» در تلاش است تا ثابت کند تکمیل این معامله‌ی هنگفت تنها به نفع کاربران ایکس باکس نخواهد بود. در این سایت می‌خوانیم:

«بازیکنان و توسعه‌دهندگان در مرکز [توجه و تصمیمات] ایکس باکس قرار دارند. ما می‌خواهیم مردم را قادر سازیم در هر زمان و مکان و روی هر دستگاهی بازی کنند. توسعه‌دهندگان لایق انتخاب‌هایی بیشتر در زمینه‌ی ساخت، نشر و کسب درآمد از بازی‌های پیشگامانه‌ی خود هستند. اگر ما این را عملی کنیم، همه برنده می‌شویم. به همین دلیل است که ما در حال کسب سهم بیشتری از این صنعت هستیم و [با این بینش] معامله‌ی اکتیویژن بلیزارد با استراتژی ما در گیمینگ همسو است.»

در قسمتی از این وب‌سایت ادعا شده که این معامله به نفع تمامی گیمرها است و به وجود بازی‌های بیشتر روی دستگاه‌های بیشتر از جمله ایکس باکس، پلی استیشن، موبایل و پلتفرم‌های آنلاین منجر خواهد شد.

مزایای خرید اکتیویژن بلیزارد توسط ایکس باکس

این وب‌سایت در ادامه با اشاره به سرویس گیم‌ پس مدعی افزایش انتخاب‌های بازیکنان در زمینه‌ی چگونگی تجربه‌ی بازی‌ها است؛ زیرا گزینه‌ی تجربه‌ی اشتراکی بازی‌ها را درکنار ساختار کلاسیک خرید همیشگی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در ادامه به گزینه‌ها و آثار بیشتر در بازار همه‌گیر بازی‌های موبایل روی هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS نیز اشاره شده است. در بخشی دیگر بر محیط و فرهنگ کاری سالم تأکید شده است که می‌تواند به حواشی فراوان اخیر اکتیویژن بلیزارد در زمینه‌ی اتهامات آزار و اذیت کارکنان این شرکت اشاره داشته باشد.

دو روز پیش بود که باخبر شدیم جیم رایان، رئیس پلی استیشن در روز ۱۸ شهریور (۸ سپتامبر) به مقر اداره تنظیم رقابت اتحادیه اروپا در بروکسل سفر کرده است تا درمورد خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت ابراز نگرانی کند. نگرانی سونی درمورد آینده مجموعه Call of Duty است که معمولاً پرفروش‌ترین بازی سال پلی استیشن می‌شود؛ اما مشخص نیست که این بازی تا چه زمانی برای کنسول‌های سونی منتشر خواهد شد.

ماه گذشته فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس از تعهد مایکروسافت در خصوص عرضه‌ی بازی‌های کالاف دیوتی برای سال‌هایی بیشتر و فراتر از معامله کنونی بین سونی و اکتیویژن برای کنسول‌های پلی استیشن خبر داده بود؛ اما رایان که به‌دنبال دسترسی همیشگی به محتوای یکسان سری کال آو دیوتی برای هر دو کنسول ایکس باکس و پلی استیشن است اعتقاد دارد این پیشنهاد از بسیاری جهات ناکافی است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده