نویسنده: تیم زومجی
// یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۹

فیلترینگ به فیفا و دیسکورد رسید؟

به‌نظر می‌رسد در ادامه موج فیلترینگ پلتفرم‌ها و بازی‌های مختلف، این بار کاربران ایرانی امکان دسترسی به بازی فیفا و همینطور دیسکورد را ندارند. 

این روز‌ها شاهد اختلال و مشکلات زیادی در دسترسی به اینترنت از داخل کشور هستیم و بازی‌های ویدیویی هم از این مسائل در امان نبوده‌اند؛ به‌طوریکه ابتدا بازی کلش آو کلنز در ایران فیلتر شد و پس از آن کاربران زیادی از اختلال در دسترسی به بازی‌های مختلفی چون کال آو دیوتی، فورتنایت، Apex Legends و آثار دیگر خبر دادند. 

حال به‌نظر می‌رسد که مشکل فیلتر شدن دامن‌گیر محصولات دیگری هم در حوزه بازی شده است؛ اولین مورد جدیدی که می‌توان تقریبا با اطمینان از فیلتر شدن آن گفت، دیسکورد است؛ پلتفرم محبوبی که ماهیانه حدود ۱۵۰ میلیون نفر کاربر دارد و گیمر‌ها از آن برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. در حال حاضر امکان دسترسی به این سرویس از داخل ایران وجود ندارد و در نظرسنجی زومجی هم تا این لحظه ۷۶ درصد از کاربران چنین مشکلی را تایید کردند. 

تصویر پس زمینه دیسکورد

اما اتفاق عجیب‌تر، برای بازی فیفا ۲۳ رخ داده است؛ نسخه جدید فیفا که چند روز بیش‌تر از انتشار آن نمی‌گذرد، با اینکه مشکلی در اتصال به سرور کلی و اصلی بازی ندارد، اما امکان تجربه مسابقه آنلاین با بازیکنان دیگر در آن برای کاربران ایرانی وجود ندارد. به‌طور دقیق‌تر، در صورتی که بخواهید بخش‌هایی مثل قسمت Season یا قسمت‌های آنلاین حالت آلتیمیت تیم بازی مثل Division Rivals را تجربه کنید، پس از پیدا شدن رقیب بلافاصله پیغام خطایی دریافت خواهید کرد و به صفحه قبل برمی‌گردید. البته با‌توجه به پیغام خطایی که در قسمت Season داده می‌شود، به‌نظر می‌رسد این مشکل ناشی از محدود شدن Nat Type بازیکنان ایرانی است که باعث بروز چنین مشکلی شده است. طبق نظرسنجی زومجی، ۷۴ درصد از کاربران درگیر چنین مشکلی در تجربه بازی فیفا هستند. 

به هر حال چنین محدودیتی، مخصوصا برای بازی فیفا که حتی امکان صحبت یا چت کردن در آن در قسمت‌های آنلاین بازی وجود ندارد،‌ واقعا عجیب به‌نظر می‌رسد و باید دید در نهایت سرنوشت این بازی و آثار دیگری که این روز‌ها از دسترس کاربران ایرانی خارج شده‌اند، چه خواهد شد. 

در پایان لطفا شما هم وضعیت دسترسی خود به بازی‌های محبوب‌تان را با زومجی به‌اشتراک بگذارید. در صورتی که بتوانیم اطلاعات بیش‌تری در مورد محدودیت بازی‌ها کسب کنیم، این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده