نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۹

جدایی خالق مجموعه Blazblue از شرکت Arc System Works

توشیمیکی موری، سازنده مجموعه بازی‌های مبارزه‌ای BlazBlue خبر جدایی خود از استودیوی Arc System Works را بعد از گذشت ۲۰ سال تأیید کرد.

نشریه IGN گزارش داده که توشیمیکی موری از بازیسازان کهنه کار و خالق مجموعه بازی‌های مبارزه‌ای BlazBlue که از سال ۲۰۰۳ در شرکت Arc System Works مشغول به کار بود، نهایتاً تصمیم به جدایی از این استودیو گرفته است. هرچند فعالیت‌های او در دنیای گیمینگ به پایان نخواهد رسید. در بخشی از ترجمه اظهارات موری که توسط وبسایت Gematsu ارائه شده می‌خوانیم:

«خبری دارم که باید به اطلاع کاربران برسانم. من، توشیمیرو موری از امروز شرکت Arc System works را ترک می‌کنم. جایی که سال‌های زیادی در آن فعالیت کردم. اولین‌بار بعد از کار روی بازی Guilty Gear X به‌عنوان یکی از کارمندان PicPac بود که به تیم Arc System works پیوستم و بسیاری از تجربیات خودم را مدیون ۲۰ سال فعالیت در این استودیو هستم. این تجربیات از ساخت بازی‌های مختلفی در سبک مبارزه‌ای شامل مجموعه‌ی BlazBlue خودم تا ارتباط با بسیاری از مخاطبانمان را در بر می‌گیرد.»

خالق بازی های Blazblue

او در ادامه افزود: «چیزی جز تشکر از کارکنان Arc System Works و سایر افرادی را که با من کار کردند ندارم. همچنین از همه کاربرانی که در این سال‌ها از ما حمایت کردند قدردانی می‌کنم. از صمیم قلب از شما سپاسگذارم. من از Arc System Works جدا می‌شوم و ممکن است تصمیم من باعث ایجاد حس ناراحتی یا اضطراب برای طرفداران مجموعه BlazBlue شود. بابت همین از همه صمیمانه عذرخواهیم می‌کنم.»

موری در ادامه توضیح داد که کار او با بازی‌های ویدیویی تمام نشده و در نظر دارد تا یک بازی جدید را برای طرفداران BlazBlue بسازد. در سال‌های اخیر، بازیسازان بزرگ ژاپنی تصمیم به جدایی از شرکت‌هایی گرفتند که شهرت و موفقیت خود را در آن‌جا به‌دست آورده بودند. اوایل امسال بود که توشیهیرو ناگوشی، خالق مجموعه Yakuza از سگا جدا شد تا استودیوی خود را با NetEase تأسیس کند. شینجی هاشیموتو، تهیه کننده Kingdom Hearts و Final Fantasy نیز در ماه می از اسکوئر انیکس جدا شد.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده