// دوشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۴

عدم استفاده استودیو نینجا تئوری از هوش‌مصنوعی برای جایگزینی صداپیشگان

برخلاف شایعات منتشرشده مبنی‌بر استفاده استودیو نینجا تئوری از صداگذاری هوش‌مصنوعی، این شرکت اعلام کرده است قصد ندارد استفاده از صداپیشگان واقعی را متوقف کند.

به‌تازگی GLHF گزارشی درمورد صداپیشگی هوش‌مصنوعی منتشر کرد و گفت صداپیشگان درمورد از دست دادن شغل خود به‌دست تکنولوژی نگران هستند. بخشی از این گزارش بر شرکتی متمرکز شده است که درحال کار روی تکنولوژی با نام هوش‌مصنوعی تغییریافته (Altered AI) است و گفت نینجا تئوری که اکنون روی بازی Hellbalde II: Senua's Saga کار می‌کند، از این فناوری بهره می‌برد. همین موضوع باعث نگرانی برخی از افراد شده است. چون عده‌ای فکر کردند که این استودیو صداپیشگان واقعی را با هوش مصنوعی جایگزین کرد.

حال این استودیو در جواب سوالی مرتبط با این موضوع در توییتر چنین شایعاتی را نادرست خوانده است: «نه، برای واضح‌سازی، ما از این تکنولوژی هوش‌مصنوعی تنها برای محتوای موقت استفاده می‌کنیم تا در درک مواردی مثل زمان‌بندی و جاگذاری در مراحل اولیه توسعه به ما کمک کند. سپس ما با صداپیشگان حقیقی کار می‌کنیم؛ کسانی که عملکرد آن‌ها در بطن آوردن داستان‌های ما به واقعیت قرار دارد».

همچنین GLHF در مقاله گفت که جزئیات این همکاری فاش نشده‌اند و این بخشی از نگرانی طرفداران به‌خاطر احتمال جایگزینی هوش‌مصنوعی با صداپیشگان حقیقی است. در صنعت رسانه، تکنولوژی هوش‌مصنوعی برای دلایل مختلفی استفاده می‌شود و مثلا این تکنولوژی در بازسازی صدای جیمز ارل جونز به‌عنوان دارث ویدر در Obi-Wan جدید به‌کار گرفته شد.

طبیعی است که نگرانی بابت از دست رفتن شغل صداپیشگان به‌خاطر تکنولوژی درحال پیشرفت وجود دارد. این قضیه درمورد ماجرای جونز قابل درک است. زیرا او ۹۱ سال سن دارد و به‌مانند گذشته نمی‌تواند به صداپیشگی بپردازد. اما سوای این قضیه، تنها موارد قابل درک آن‌هایی هستند که از این فناوری استفاده‌ای مشابه با نینجا تئوری دارند.

بازی Hellblade 2: Senua's Saga درحال توسعه برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی است.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده