// یکشنبه, ۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۳

ایده‌های کارگردان استودیو آرکین برای Thief 4، بلید رانر و اقتباس از فیلم Heat

هاروی اسمیت درمورد ایده‌های ساخت چند بازی صحبت کرده است که هرگز وارد مراحل توسعه نشدند؛ شامل Thief 4، بازی‌ Blade Runner و اثری با اقتباس از فیلم Heat.

هاروی اسمیت، کارگردان استودیو آرکین بیشتر به‌خاطر کار روی مجموعه Dishonored شهرت دارد. او درمصاحبه با NME درمورد ایده‌هایی صحبت کرده است که هرگز وارد روند توسعه نشدند. وی گفت در زمانی به‌فکر ساخت یک بازی Blade Runner، نسخه چهارم از مجموعه Thief و یک بازی در سبک ایمرسیو سیم با اقتباس از فیلم درام و مجرمانه Heat بود که در سال ۱۹۹۵ پخش شد.

واضح است که اسمیت یکی از طرفداران بزرگ ژانر ایمرسیو سیم است؛ سبکی که یکی از عناصر اصلی بازی‌های استودیو آرکین است. پس طبیعی است آثاری که این کارگردان در ذهن خود داشت هم ارتباطی با این سبک داشته باشد. مجموعه Thief به‌عنوان یکی از نمونه‌های معرف این ژانر شناخته می‌شود و در سال ۲۰۱۴ بالاخره نسخه چهارمی دریافت کرد که توسط Eidos-Montreal توسعه یافته بود.

درحالی‌که این مصاحبه از جزئیات ایده بازی Blade Runner رونمایی نکرده است، اما شاید جذاب‌ترین ایده همان بازی ایمرسیو سیم اقتباسی از Heat بود. این فیلم توسط مایکل مان کارگردانی شد و رابرت دنیرو در آن ایفای نقش کرد؛ در نقش یک مجرم حرفه‌ای که در تدارک آخرین دزدی عظیم قبل از بازنشستگی است. به‌گفته اسمیت، این بازی قرار بود پارامترهای ایمرسیو سیم داشته باشد. در عوض اسمیت قبل از پیوستن به آرکین روی BlackSite: Area 51 کار کرد.

بااینکه این سه بازی هرگز منتشر نشدند، اما اسمیت دوره کاری پرباری را سپری کرده است و به‌عنوان کارگردان خلاق مجموعه Dishonored و بازی دردست‌ساخت Redfall مشغول به کار بوده است. در مصاحبه او همچنین گفت که بازی Dishonored ابتدا کانسپتی برای یک اثر نینجایی داشت و وقتی اسمیت وارد عمل شد، بتزدا خواسته او مبنی بر فاصله گرفتن از نینجا را قبول کرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده