نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۶

مارول برنامه‌ای برای ساخت یک دنیای مشترک با بازی‌های خود ندارد

مدیر مارول گیمز می‌گوید این برند برنامه‌ای برای ساخت یک دنیای واحد مارولی در صنعت بازی ندارد.

پس از تسخیر صنعت سینما از بیشتر از یک دهه گذشته، حالا به‌نظر می‌رسد مدیران مارول برنامه‌ای برای ساخت یک دنیای سینمایی مارول در صنعت بازی ندارند. درحالی‌که بازی‌های فوق‌العاده‌ای مانند Marvel’s Spider-Man استودیوی اینسامنیاک و Marvel’s Guardians of the Galaxy استودیوی ایداس مانتریال در سال‌های اخیر عرضه شده‌اند، اما ظاهرا فعلا برنامه‌ای برای اتصال شخصیت‌ها و اتفاقات رخ داده‌ در هر یک از این بازی‌ها به یکدیگر وجود ندارد.

در مصاحبه با وب‌سای گیم‌اینداستری، بیل رزمن مدیر و رئیس برند مارول گیمز می‌گوید تکرار رویکرد اتخاذ شده توسط مارول در آثار سینمایی، به‌دلیل تفاوت‌های بنیانینی که بین این صنعت و بازی‌های ویدیویی وجود دارد، لزوما موفقیت‌آمیز نخواهد بود. رزمن در این‌باره توضیح می‌دهد:

«در حال حاضر تمام جهان و هوادران به‌صورت شگفت‌انگیزی با مفهوم مولتی‌ورس آشنا هستند و وجود آن را می‌پذیرند. می‌دانیم که واقعیت‌های متفاوتی در آن واحد اما جدا از هم وجود دارند. این دنیاهای مستقل واقعی و حقیقی هستند و ما می‌خواهیم به تمامی استودیوها این اجازه را بدهیم که داستان دلخواه خود را بدون قوانین دست‌و‌پا گیر یونیورس‌ها و داستان‌های دیگر تعریف کنند. ما نمی‌خواهیم به آن‌ها بگوییم: «شما نمی‌توانید ماه را منفجر کنید، زیرا این بازی دیگر در یک استودیوی متفاوت در داستان خود به کره ماه احتیاج دارد!» ما می‌خواهیم برای همه‌ی بازی‌سازان توانایی و آزادی تعریف داستان دلخواه‌شان را ایجاد کنیم».

بازی آیرون من استودیو موتیو

البته رزمن تایید می‌کند در شرایط آرمانی، مارول گیمز با ایده‌‌ی یک دنیای واحد و مشترک بین داستان‌های خود مخالفتی ندارد. بازی موردانتظار Wolverine استودیوی اینسامنیاک، یکی از این پروژه‌هاست که طیق تایید سازندگان بازی، قرار است در دنیای مشترکی با بازی بسیار محبوب Marvel’s Spider-Man جریان داشته باشد.

می‌دانیم که تمامی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مارول توسط مجموعه‌ی بزرگ Marvel Studios تولید می‌شوند و بنابراین نظارت و یکپارچگی این پروژه‌ها، نسبت به بازی‌های مارول که توسط استودیوی‌هایی که در کشورهای مختلف هستند ساخته می‌شود، بسیار ساده‌تر خواهد بود. هرچند طبق تایید رزمن، اگر هر یک از این استودیوها ساخت بازی دیگری از یک شخصیت متفاوت از کمیک‌های مارول را آغاز کند، در آن‌صورت می‌توانیم انتظار ارتباط بین شخصیت‌ها و دنیای‌ آن‌ بازی را داشته باشیم.

به جز آثار استودیوی اینسامنیاک، در حال حاضر تمامی بازی‌های در دست ساخت مارول گیمز در استودیوهایی مشغول توسعه هستند که تاکنون بازی دیگری از کمیک‌های مارول نساخته‌اند. البته شایعات ماه‌های اخیر می‌گویند احتمالا شاهد این چنین ارتباط‌هایی بین دو بازی Iron Man استودیوی Motive و بازی پلنگ سیاه استودیوی تازه‌تأسیس سازندگان سابق Middle-earth: Shadow of War باشیم. هر دوی این بازی تحت نظارت الکترونیک آرتز و مارول گیمز در مراحل ابتدایی توسعه هستند و برای انتشار اطلاعات بیشتری از آن‌ها احتمالا باید تا سال آینده منتظر بمانیم.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده