نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۷

اشاره EA به فرصت بتلفیلد در صورت انحصاری شدن کالاف دیوتی

رئیس شرکت EA به فرصت‌های آینده‌ی سری بتلفیلد در صورت انحصاری شدن کالاف دیوتی اشاره کرد.

حتی اگر خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت انجام شود، بعید است که سری Call of Duty تا چند سال آینده پلتفرم‌های پلی استیشن را ترک کند. ما می‌دانیم که سونی یک قرارداد با شرکت اکتیویژن داشته است که حفظ خواهد شد. همچنین شرکت مایکروسافت برای جلب رضایت ناظرهای قانونی متعهد شده است که حداقل تا سه سال پس از اتمام قرارداد سونی و اکتیویژن، نسخه‌های کالاف دیوتی را به‌طور یکسان روی پلتفرم پلی استیشن عرضه کند. اما بعد از آن مشخص نیست که چه اتفاقی برای مجموعه بازی Call of Duty رخ می‌دهد.

حال به نظر می‌رسد که اندرو ویلسون، مدیرعامل شرکت Electronic Arts برنامه‌هایی برای سری بتلفیلد روی پلتفرم پلی استیشن دارد. درواقع ویلسون اتفاقات آینده‌ی بین سری کالاف دیوتی و پلتفرم پلی استیشن را فرصت بزرگی برای سری تیراندازی بتلفیلد می‌داند. درحالی‌که نسخه‌ی قبلی این سری یعنی Battlefield 2042 محبوبیت زیادی ندارد و در حفظ بازیکنان خود موفق نبوده، مدیر استرالیایی EA اعتقاد دارد که آینده‌ی سری بتلفیلد روی پلتفرم پلی استیشن باقی می‌ماند.

سرباز جنگ جهانی اول در بازی بتلفیلد 1

رئیس EA در مصاحبه‌ی اخیر خود گفت: «در دنیایی که ممکن است در مورد آینده‌ی Call of Duty سؤالاتی وجود داشته باشد و اینکه چه پلتفرم‌های مقصدی خواهد داشت، من فکر می‌کنم که مولتی پلتفرم بودن و ارائه‌ی قابلیت کراس‌-پلی کامل در سری Battlefield فرصت فوق‌العاده‌ای است».

بدیهی است که اگر بازی‌های کالاف دیوتی روی پلتفرم‌های پلی‌ استیشن منتشر نشود، اکتیویژن جامعه‌ی مخاطبان گسترده‌ای را از دست خواهد داد. این در حالی است که برخی از طرفداران سری کالاف دیوتی ممکن است اکوسیستم سونی و پلتفرم پلی استیشن را ترک کنند، اما برخی دیگر از بازیکنان پلی استیشن به‌دنبال یک گزینه‌ی شوتر جایگزین خواهند بود. این همان فرصتی است که اندرو ویلسون اعتقاد دارد که EA ممکن است بتواند روی آن سرمایه‌گذاری کند.

ghost در سری کالاف دیوتی

بااین‌حال شرکت EA و سری بتلفیلد قبل از اینکه بخواهند وارد رقابت با کالاف دیوتی شوند، باید به مسیر اصلی خود بازگردند. پیش از این، ویلسون در یک مصاحبه‌ با قاطعیت اعلام کرد که Battlefield 2042 نتوانسته است انتظارات را برآورده کند. او در مورد Battlefield 2042 و Battlefield V گفت دو نسخه‌ی اخیر بتلفیلد طبق انتظارات عمل نکرده‌اند و شرکت EA کارهای زیادی برای بازگرداندن این سری به مسیر موفق گذشته دارد.

ویلسون همچنین اعلام کرد که تیم‌های حرفه‌ای EA هم‌اکنون برای تحقق بخشیدن به جاه‌طلبی‌های باورنکردنی سری بتلفیلد آماده هستند. باید دید آینده سری بازی Battlefield با مدیریت وینس زامپلا توسط چند استودیو شرکت الکترونیک آرتز به چه شکل رقم خواهد خورد.

نظر شما درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.


منبع Pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده