// سه شنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۲

شایعه: عرضه مدل جدید پلی استیشن 5 در سال ۲۰۲۳ با درایو دیسک جداشونده

طبق گزارش جدید تام هندرسون، به‌نظر سونی قصد دارد در سال ۲۰۲۳ مدل جدیدی از پلی استیشن 5 عرضه کند که شامل درایو دیسک قابل جداسازی و نصب آسان خواهد بود.

احتمال می‌رود سونی قصد داشته باشد تا در میانه سال مالی ۲۰۲۳ تغییری قابل‌توجه در کنسول PS5 ایجاد کند. طبق اعلام منابع مرتبط با سونی که خواسته‌اند ناشناس باقی بمانند، اطلاعاتی از مدل جدید پلی استیشن 5 فاش شد که گویا قرار است در سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۰ شهریور تا ۸ مهر ۱۴۰۲) عرضه شود. این مدل می‌تواند به‌صورت کامل جایگزین مدل‌های کنونی PS5 شود که با نام‌های شاسی B ،A و C شناخته می‌شوند.

این کنسول جدید که درحال‌حاضر با نام پلی استیشن 5 شاسی D شناخته می‌شود، سخت‌افزاری تقریبا یکسان با کنسول‌های موجود در بازار کنونی خواهد داشت. اما مهم‌ترین قابلیت این مدل جدید دارا بودن یک درایو دیسک قابل جداسازی است. این درایو ازطریق یک پورت USB-C اضافه در پشت کنسول به آن متصل خواهد شد. این مدل جدید هم به‌تنهایی و هم در قالب باندل با Disc Drive قابل جداسازی فروخته خواهد شد.

همچنین این درایو دیسک به‌صورت جداگانه هم قابل خریداری است. پس اگر مشکلی در آن به‌وجود آید، نیاز به خرید کنسولی جدید نیست. منابع اعلام کرده‌اند با اینکه این درایو دیسک قابل حمل است، اما زیبایی ظاهری کنسول را خراب نخواهد کرد و به‌شکل جسمی خارجی به PS5 متصل نخواهد شد. پس احتمالا مدل جدید پس از نصب Disc Drive، از نظر ظاهری با مدل‌های کنونی یکسان است.

دسته دوال سنس کنسول PS5 سونی و رابط کاربری پلی استیشن 5

این درایو اجرای دیسک قابل جدا شدن می‌تواند نشانه‌ای مبنی‌بر سبک‌تر و نازک‌تر بودن مدل جدید باشد؛ طرحی که سونی در آخرین مدل‌های پلی استیشن 5 هم به‌دنبال اجرای آن بوده است. سونی انتظار دارد در سال مالی ۲۰۲۳ تعداد ۱۸.۵ میلیون واحد از مدل جدید را تولید کند و تنها ۱۲ میلیون واحد از شاسی‌های A تا C تولید خواهد شد. پس این مدل‌ها به‌تدریج حذف خواهند شد.

تولید یک مدل مشخص از PS5 که هر کس بخواهد به سراغ خرید Disc Drive برای آن می‌رود و هر کس بخواهد آن را بدون Disc Drive استفاده می‌کند، سبب می‌شود که سونی عملا بتواند در یک بازه‌ی زمانی فقط مدلی مشخص از پلی استیشن 5 را بسازد و به بازار بفرستد؛ نه اینکه مدام مشغول تولید جداگانه مدل دیسک‌خور و مدل دیجیتالی باشد.

سونی در ماه ژوئن اعلام کرد که بیش از ۲۱.۷ میلیون کنسول پلی استیشن 5 را تولید و عرضه کرده است. اگر اعدام و ارقام مورد نظر شرکت Sony از عملکرد PS5 در بازار طی سال‌های آتی تبدیل به واقعیت شود، حاکی از انتظار سونی برای افزایش قابل‌توجه فروش PS5 درچند سال آینده است. زیرا قطعات سخت‌افزاری بیشتر در دسترس قرار خواهند گرفت.


منبع InsiderGaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده