// شنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۷

شایعه: پورت شدن بازی‌ های پلی استیشن VR برای PSVR2

پس از تأیید رسمی سونی مبنی‌بر پشتیبانی نشدن بازی‌های PSVR برای PSVR2، شایعاتی مبنی‌بر پورت شدن بازی‌های قدیمی برای دستگاه جدید شنیده می‌شوند.

امروز بود که سونی اعلام کرد هدست واقعیت مجازی P VR2 از قابلیت Backward Compatibility پشتیبانی نمی‌کند و امکان تجربه‌ی بازی‌های PS VR روی PSVR2 وجود ندارد. البته این مسئله باتوجه‌به قابلیت‌های پیشرفته‌ی پلی استیشن وی‌آر ۲ چندان عجیب نیست. هدست واقعیت مجازی جدید سونی از کنترلری جدید بهره می‌برد که از سیستم رهیابی حرکت و چینش دکمه‌های کاملاً متفاوتی نسبت به PS Move استفاده می‌کند.

حتی دوال‌سنس نیز فاقد لایت بار دوال‌شاک ۴ است و بازی‌هایی مانند Astro Bot Rescue Mission نیز دیگر روی کنسول جدید سونی کاملاً قابل انطباق و تجربه نیستند.

تصویر تعدادی از بهترین بازی‌های PSVR

با این اوصاف وضع بازی‌های PSVR چه می‌شود؟ مدتی است که شایعات به پورت بازی‌های پرفروش وی‌آر برای VR 2 توسط توسعه‌دهندگان مختلف اشاره دارند. کانال یوتیوبی PSVR Without Parole این شایعه را تقویت کرده و در جواب هواداری ناامید توییتی منتشر کرده است: «همین حالا که ما مشغول صحبت هستیم، توسعه‌دهندگان زیادی در حال کار روی نسخه‌ی PSVR2 بازی‌های PSVR هستند.»

سؤال اصلی این است که این نسخه‌ها به چه صورت منتشر خواهند شد؟ در قالب به‌روزرسانی‌های رایگان، ارتقاهای پولی با تخفیف یا عرضه برای فروش مجدد؟ به احتمال زیاد توسعه‌دهندگان براساس بازی مدنظر تصمیم خواهند گرفت و از یک استراتژی برای تمامی بازی‌ها استفاده نمی‌کنند؛ ولی قطعا یک شیوه‌ی ارتقا برای مالکین فعلی این بازی‌ها می‌تواند هواداران زیادی را خوشحال کند.

پورت بازی‌ها برای VR 2 می‌تواند فرصتی عالی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد تا این آثار را واقعاً ارتقا دهند. بازی Beat Saber همین‌الان هم به‌خوبی با کنترلرهای PS Move قابل تجربه است؛ اما با کنترلر جدید پلی استیشن وی‌آر ۲ و به‌خصوص با فناوری بازخورد لمسی که در اختیار سازنده‌ها قرار می‌دهد می‌توان این تجربه را به مرحله‌ی دیگری برد و ویژگی‌های جدیدی را اضافه کرد. این مسئله درباره‌ی بازی Blood & Truth هم صدق می‌کند که مرزهای سخت‌افزاری پلی استیشن وی‌آر را به چالش کشید.


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده