// سه شنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۶

بازنشستگی یکی از طراحان سخت‌افزار پلی استیشن در ماه پیش رو

ماسایاسو ایتو، یکی از معمارهای سخت‌افزارهای متعدد سونی که در کنسول‌هایی نظیر پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 نقش داشت، در ماه مهر بازنشسته خواهد شد.

قرار است در ۹ مهر (۱ اکتبر)، ماسایاسو ایتو به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین افراد شرکت سونی بازنشسته شود و دوران فعالیت او در Sony Interactive Entertainment به پایان برسد. این شرکت در خبر کوتاهی در وبسایت خود این موضوع را تایید کرد. ایتو با این بازنشستگی به چند دهه کار خود در شرکت سونی پایان خواهد داد.

ایتوی ۶۰ ساله که معاون اجرایی و نماینده رئیس شرکت Sony به شمار می‌آید، در سال ۱۹۸۶ به سونی ملحق شد. ,d پیش از پیوستن به پلی استیشن در سال ۲۰۰۰، روی تجهیزات صوتی درون ماشین سونی کار می‌کرد.

در زمان حضور در بخش گیمینگ، ایتو در مهندسی بسیاری از کنسول‌های سونی نقش داشت؛ از جمله کنسول پلی استیشن 4، پلی استیشن 4 پرو و پلی استیشن 5. او لوازم جانبی پلی استیشن 2 را هم مهندسی کرد و طراحی کنسول دستی PSP هم با سرپرستی وی صورت گرفت. پس از بازنشستگی ایتو، وظایف او به لین تائو منتقل خواهد شد که درحال‌حاضر به‌عنوان یک کارگردان در بخش سرگرمی تعاملی شرکت سونی مشغول به کار است.


منبع GameIndustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده