نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸

مایکروسافت: قیمت Xbox Series X/S تغییر نمی‌کند

شرکت مایکروسافت با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای تغییر قیمت کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس ندارد.

پس از انتشار اخبار افزایش قیمت پلی استیشن 5 سونی در چند کشور به خاطر شرایط اقتصادی جهان، شرکت Microsoft اعلام کرد که برنامه‌ای برای تغییر قیمت Xbox Series ندارد. ردموندی‌ها در بیانیه‌ای تأکید کردند که قیمت ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس افزایش نخواهد یافت و این کنسول با قیمت فعلی در آمریکا، انگلستان و اروپا به فروش می‌رسد. مایکروسافت می‌گوید که قیمت خرده‌فروشی سری اس ۲۹۹ دلار و سری ایکس ۴۹۹ دلار باقی می‌ماند.

روز گذشته شرکت Sony با انتشار بیانیه‌ای از افزایش قیمت کنسول پلی استیشن 5 در اروپا، انگلستان و چند بازار دیگر مثل کانادا خبر داد. سونی با انتشار یک پُست در بلاگ پلی استیشن به ۵۰ یورو افزایش قیمت مدل دیسک‌خور و دیجیتالی پلی استیشن 5 در چند بازار جهانی به‌دلیل نرخ تورم بالا و وضعیت نامطلوب ارز اشاره کرد. به‌عنوان مثال قیمت نسخه‌ی استاندارد PS5 در بریتانیا از ۴۴۹.۹۹ پوند به ۴۷۹.۹۹ پوند افزایش یافته است و اکنون برای تهیه‌ی نسخه‌ی دیجیتال در این منطقه باید به‌جای ۳۵۹.۹۹ پوند، ۳۸۹.۹۹ پوند هزینه کرد.

سونی تنها تولید‌کننده‌ی سخت‌افزار نیست که قیمت دستگاه‌های خود را در نتیجه‌ی وضعیت نابه‌سامان اقتصاد جهانی افزایش داده است. متا/فیسبوک سابق در اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که قیمت هدست واقعیت مجازی محبوب Meta Quest 2 را ۱۰۰ دلار افزایش داده است. کارشناس‌ها می‌گویند که فشار روی زنجیره‌ی تأمین جهانی منجربه این افزایش قیمت‌ها می‌شود. البته پیرس هاردینگ-رولز از مؤسسه‌ی تحقیقاتی آمپر ادعا می‌کند که به‌خاطر تقاضای زیاد کاربران برای پلی استیشن 5، افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت‌ها تأثیری بر میزان فروش این کنسول نسل ۹ شرکت سونی نمی‌گذارد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده