نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۰

Dead Island 2 یک بازی جهان باز نخواهد بود

اخیرا استودیوی Dambuster جزئیاتی را در مورد دنیای Dead Island 2 منتشر و اعلام کرد این بازی یک اثر جهان باز نخواهد بود.

پس از سال‌ها تأخیر، شروع مجدد مراحل توسعه، تغییرات تیم سازنده و انواع مشکلات در پشت صحنه‌ی ساخت، سرانجام بازی Dead Island 2 در افتتاحیه‌ی مراسم گیمزکام امسال حضور پیدا کرد و استودیو Dambuster با انتشار یک تریلر سینمایی مجددا از این اثر اکشن و نقش‌آفرینی رونمایی کرد که در ادامه شاهد نمایشی از گیم‌پلی آن نیز بودیم. پس از رونمایی مجدد از بازی Dead Island 2، به‌لطف برگزاری رویدادها و مصاحبه‌های مختلف اطلاعات بیشتری از این بازی در حال انتشار است که برخی از آن‌ها به جهان بازی اشاره دارند.

در این جزئیات آمده است که برخلاف نسخه‌ی اول، Dead Island 2 یک بازی جهان باز نخواهد بود. دیوید استنتون، کارگردان بازی و جیمز ورال، کارگردان خلاقیت، در مصاحبه‌ای با یوروگیمر توضیح دادند که شهر لس آنجلس در بازی Dead Island 2 به چندین منطقه با گستره‌ی مختلف تقسیم شده است. برخی از این مناطق کوچکتر و برخی دیگر گسترده هستند که انواع مأموریت‌ها و فعالیت‌های جانبی را به بازیکنان ارائه می‌دهند. 

مبارزه با زامبی تنومند و عضلانی Dead Island 2

بااین‌حال، روند پیشرفت در بازی Dead Island 2 خطی خواهد بود و مناطق جدید فقط با پیشرفت در بخش داستانی باز می‌شوند. البته بازیکنان این گزینه را خواهند داشت تا هر زمان که بخواهند به مناطق قدیمی‌تر بازگردند. استنتون در این‌باره گفت:

«ما شهر لس آنجلس را به یک سری منطقه تقسیم کرده‌ایم. برخی از آن‌ها واقعا گسترده هستند درحالی‌که بعضی دیگر کوچک خواهند بود. منطقه‌ای که امروز تجربه کردید، یکی از محل‌های کوچکتر بازی است. باتوجه‌به میزان پیشرفت در داستان، می‌توانید بین مناطقی که قفل آن‌ها باز می‌شود، سفر کنید. انواع مختلفی از فعالیت‌های جانبی در این مناطق وجود دارند».

یکی از نکات جالب در مورد جهان بازی Dead Island 2 این است که زامبی‌های هر منطقه منحصر‌به‌فرد خواهند بود و بازیکنان با سفر در میان مناطق مختلف، با گونه‌های تازه‌ای از زامبی‌ها رو‌به‌رو خواهند شد. جیمز ورال در این‌باره گفت:

«هر منطقه جمعیت زامبی‌های مخصوص به خود را دارد و همه آن‌ها منعکس‌کننده‌ی ویژگی همان منطقه به‌ویژه سبک زندگی لس آنجلس، شیوه‌ی انتخاب و نحوه‌ی لباس پوشیدن خواهند بود. به‌عنوان مثال، در بازی نوعی زامبی فریادزن اسکیت‌سوار وجود دارد که بر سرشان کلاه‌های مخصوص این رشته ورزشی دارند. همچنین ما Muscle Beach را داریم، جایی که شما با انواع زامبی‌های تنومند و بزرگ جثه که استروئید مصرف کرده‌اند، رو‌به‌رو خواهید شد. این‌ها قرار است جلوی دید شما باشند، درست است؟ ما علاقه‌ای به رها کردن انبوهی از زامبی‌های World War Z از راه دور به سمت بازیکنان نداریم. می‌دانید همه‌ی این‌ها درباره‌ی مبارزه و واکنش سریع است؛ بنابراین این زامبی‌ها باید این حس را برانگیزند که قبلا انسان‌هایی واقعی بوده‌اند».

مبارزه با انواع زامبی در بازی Dead Island 2

بازی Dead Island 2 قرار است در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ (۳ فوریه ۲۰۲۳) روی پلتفرم‌های پی سی، سرویس گوگل استدیا، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود. نسخه‌ی پی سی این بازی در انحصار فروشگاه اپیک گیمز خواهد بود.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود پیرامون اخبار بازی Dead Island 2 را با تیم زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده