// سه شنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۲

تایید عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی‌آر 2 در اوایل سال ۲۰۲۳

با انتشار پست‌های رسمی توسط اکانت‌های مختلف پلی استیشن اعلام شد که هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2 از اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی در دسترس گیمرها قرار می‌گیرد.

پلی استیشن وی‌آر 2 طی ماه‌های اخیر به‌لطف رونمایی از فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به کار رفته در تولید آن، توجه بسیاری از بازیکن‌های علاقه‌مند به بازی‌های واقعیت مجازی را به خود جلب کرده است. ساعاتی قبل در جدیدترین اخبار بازی به‌صورت رسمی تایید شد که هدست واقعیت مجازی PS VR2 در «اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی» تقدیم بازیکن‌ها می‌شود. شرکت Sony این خبر را ازطریق اکانت‌های رسمی پلی استیشن در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد.

برای یک مرور بسیار سریع باید گفت که پلی استیشن وی‌آر 2 از نمایشگرهای OLED با رزولوشن ۲۰۰۰ در ۲۰۴۰ برای هر چشم بهره می‌برد تا با رزولوشن ۴۰۰۰ در ۲۰۴۰ در مجموع عملا تصاویر 4K را تقدیم کاربر کند. این هدست واقعیت مجازی که از HDR هم پشتیبانی می‌کند، با میدان دید ۱۱۰ درجه تجربه‌ای جذاب را برای بازیکن به ارمغان می‌آورد. تازه خوش‌بختانه گیمر برای تجربه‌ی بازی‌های آن نیازی به هیچ‌گونه دوربین جداگانه ندارد. البته افراد علاقه‌مند به ساخت ویدیو از تجربه‌ی بازی‌ها می‌توانند با HD Camera کنسول PS5 تصویر خود موقع بازی کردن بازی واقعیت مجازی را روی ویدیوی در حال ضبط گیم‌پلی بگذارند و محتوای جالبی برای پخش داشته باشند.

چند دوربین روی بدنه‌ی PS VR2 مدام دست‌های بازیکن و کنترلرهای Sense قرارگرفته در دست‌های او را دنبال می‌کنند. در همین حین فناوری تولیدشده توسط شرکت Tobii اجازه می‌دهد که پلی استیشن وی آر ۲ مدام مشغول دنبال کردن چشم‌های بازیکن باشد و از داده‌های به‌دست آمده برای مواردی همچون پردازش بهینه‌ی تصاویر بهره ببرد. راستی PS VR2 از دو رفرش ریت ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و دسته‌های آن که Sense نام دارند، با بهره‌برداری از قابلیت‌های جذاب دسته دوال‌سنس کنسول PS5 ساخته شده‌اند. کاربر برای استفاده از هدست واقعیت مجازی PS VR2 فقط آن را با یک سیم به پورت USB-C کنسول پلی استیشن 5 وصل می‌کند.

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2 کنسول پلی استیشن 5 شرکت سونی

یکی از قابلیت‌های نرم‌افزاری جالب پلی استیشن وی‌آر 2 این است که به شما اجازه می‌دهد بدون اینکه هدست را از روی سر خود بردارید، نگاهی به محیط اطراف خود داشته باشید تا مثلا مطمئن شوید که در آستانه‌ی برخورد با یکی از اجسام خانه نیستید. بازیکن توانایی تعریف کردن فضای امن برای هدست واقعیت مجازی PS VR2 شرکت سونی را دارد و در صورت انجام این کار، به محض اینکه در حال خارج شدن از منطقه‌ی مشخص‌شده باشید، پلی استیشن وی آر 2 به شما هشدار می‌دهد.

بازی Horizon Call of the Mountain، بازی Resident Evil Village و بازی No Man’s Sky تنها سه اثر از بین ویدیوگیم‌های تاییدشده برای پلی استیشن وی‌آر ۲ هستند. حتی ریمیک Resident Evil 4 قرار است محتوای واقعیت مجازی برای هدست PS VR2 داشته باشد.

با همه‌ی این‌ها اگر سونی به مانند دو سال گذشته در ماه سپتامبر به برگزاری پلی استیشن شوکیس بپردازد، انتظار می‌رود که در این کنفرانس هم شاهد رونمایی بازی‌های بیشتر برای پلی استیشن وی‌آر 2 باشیم و هم اطلاعات نهایی آن همچون قیمت و تاریخ دقیق عرضه را دریافت کنیم.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده