نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۷

عذرخواهی اکتیویژن برای استفاده بدون ‌اجازه از طرح اسکین سگ در Call of Duty

اکتیویژن بعد از بالاگرفتن انتقادها به‌دلیل اتهام سرقت یک اثر در خصوص اسکین Loyal Samoyed بازی Call of Duty، با انتشار بیانیه‌ای به عذرخواهی بابت این اشتباه پرداخت.

اخیراً در فضای مجازی بحثی بر سر نقض حقوق کپی رایت توسط اکتیویژن در بازی کالاف دیوتی مطرح شده بود که موضوع بحث، اسکین جدیدی بود که ظاهراً شباهت غیرقابل انکاری به کانسپت هنری Sail Lin از دو سال پیش داشت. درحالی که به‌نظر می‌رسد اکتیویژن در پیام عمومی خود صراحتاً به این کار اعتراف نکرده، اما به‌دلیل این «اشتباه» از مخاطبان عذرخواهی کرده و تمامی محتوا و تصاویر مربوط‌به این اسکین جنجالی را از Warzone حذف کرده است.

Sail Lin پس از پی بردن به این قضیه در توییتر تصویری را منتشر کرد که شباهت اثر متعلق به خود و اسکین مورد استفاده توسط اکتیویژن را نشان می‌داد. بعد از آن مخاطبان به حمایت از او پرداخته و نسبت به این اقدام اعتراض کردند. البته لین در توییتی نوشت: «خواسته‌ی من این است که رسانه اکتیویژن رسماً بابت این کار عذرخواهی کند و وضعیت را برای من توضیح دهد اما مثل همیشه آن‌ها مغرور بودند و من از این بابت ناامید شدم.»

شباهت اسکین Call of Duty به کانسپت هنری یک طراح

اکتیویژن در بیانیه‌ای به وبسایت Polygon اعلام کرده که این فقط یک «خطا» در کار توسعه‌دهندگان بوده و «ما برای خلاقیت و تولید محتوا احترام زیادی قائل هستیم.» ناشر کالاف دیوتی در ادامه توضیح داد: «ما عاشق Loyal Samoyed هستم اما این خطا در روند توسعه باعث شد تا مجبور به حذف تصاویر آن از بازی شویم. ما بابت این اقدام نادرست عذرخواهی می‌کنیم.»

لازم به ذکر است که اکتیویژن با شرکای خارجی زیادی در توسعه بازی‌های خود همکاری می‌کند و بعید است که یکی از کارمندان ریون در سرقت اثر Sail Lin نقش داشته باشد. در غیر این صورت شاید بهتر بود که این ناشر به‌جای یک رسانه خبری مستقیماً از او عذرخواهی می‌کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده