نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۵

علاقه وینس گیلیگان به ساخت یک بازی مشابه GTA از دنیای Breaking Bad

خالق سری بریکینگ بد از علاقه خود به ساخت یک اقتباس ویدیوگیمی از این سری که به بازی‌های GTA شباهت دارد خبر داده است.

درحالی‌که به‌نظر می‌رسد محبوبیت دنیای بریکینگ بد در زمان پخش قسمت‌های آخر سریال Better Call Saul به بالاترین حد خود رسیده است، خالق این سری نظر خود را درباره بازی‌هایی که امکان ساخت آن‌ها از این مجموعه وجود دارد با هواداران به اشتراک گذاشت.

وینس گیلیگان، سازنده سریال Breaking Bad و سریال Better Call Saul اخیرا با حضور در پادکست یوتیوبی Inside the Gilliverse، در پاسخ به سؤال یکی از هواداران گفت که تاکنون تلاش‌های زیادی برای ساخت یک بازی ویدیویی از این سری انجام شده است، اما هیچ‌کدام از آن‌ها به مرحله تولید نرسیده‌اند. گیلیگان می‌گوید در یکی از این تلاش‌ها، او سعی داشت تا با سازندگان GTA در راک‌استار گیمز برای ساخت یک بازی مشابه با GTA از این دنیا همکاری داشته باشد. البته که به‌نظر می‌رسد این همکاری به نتیجه نرسیده است. گیلیگان در‌ این‌باره می‌گوید:

«نمی توانم بگویم که به‌صورت جدی اهل تجربه بازی‌های کامپیوتری هستم، اما چه‌طور ممکن است کسی وجود داشته باشد که سری GTA را نشناسد؟ به‌خاطر دارم یک‌بار به تهیه‌کنندگانی که برای اولین‌بار به ایده‌ی بریکینگ بد جواب مثبت دادند که البته حالا برای اپل کار می‌کنند گفتم «سازنده GTA کیست؟ آیا می‌توانیم ما هم یک بازی مشابه برای بریکینگ بد داشته باشیم؟». این ایده هنوز هم برای من جذاب است که هرگز به نتیجه نرسید. ما چندین تلاش دیگر برای ورود به دنیای گیمینگ داشتیم که تعدای از آن‌ها به بازار نیز عرضه شدند. ما ساخت یک تجربه واقعیت مجازی برای هدست‌های Playstation VR را داشتیم و البته تجربه ساخت یک بازی موبایلی که برای مدت کوتاهی در دسترس بازیکنان قرار گرفت».

وینس گیلیگان جلوی لوگو Better Call Saul

گیلیگان در ادامه توضیح داد که تیم فیلم‌نامه‌نویسان او نوشتن داستان برای ساخت سه یا چهار بازی ویدیویی مختلف را پشت سر گذاشتند، هرچند که هیچ‌کدام از این فیلم‌نامه‌ها نهایتا در ساخت یک بازی مورد استفاده قرار نگرفت. البته گیلیگان در ادامه تایید کرد که براساس اطلاعاتی که او دارد، ساخت بازی‌های ویدیویی آن هم در ابعاد GTA بسیار پیچیده است و به سال‌ها زمان و ده‌ها میلیون دلار هزینه نیاز دارد که درنهایت تضمینی بابت کیفیت بالای آن و استقبال گیمرها از آن وجود ندارد.

در انتها نیز گیلیگان تایید کرد که حفاظت از کیفیت بالای برند بریکینگ بد برای تیم سازنده سریال اهمیت بسیار بالایی دارد. پیتر گولد از دیگر تهیه‌کنندگان این مجموعه که در این برنامه حضور داشت نیز به شوخی اشاره کرد که تیم سازنده نمی‌خواهند تجربه‌ای مشابه با ماجرای جنجالی بازی ET کنسول آتاری، برای سری بریکینگ بد نیز اتفاق بیافتد.

با اتمام پخش فصل پایانی سریال Better Call Saul در هفته آینده، گیلیگان می‌گوید فعلا برنامه‌ای برای ساخت سریال‌های جدیدی از این دنیا درحال حاضر وجود ندارد و او ترجیح می‌دهد تجربه خلق داستان‌هایی جدید را داشته باشد. از طرفی بسیاری از هواداران بازی‌های راک‌استار اعتقاد دارند با جدایی دن هاوزر، نویسنده و خالق بازی‌های قبلی سری GTA، همکاری این شرکت با وینس گیلیگان در توسعه‌ی بازی‌های GTA می‌تواند فرصت فوق‌العاده‌ای برای راک‌استار و همچنین طرفداران و گیمرها نیز باشد.

اپیزود سیزدهم و پایانی فصل ششم سریال Better Call Saul دوشنبه هفته آینده از شبکه AMC پخش خواهد شد. شما همچنین می‌توانید به نقد سریال Better Call Saul (فصل ششم) | قسمت یازدهم نگاهی بیندازید.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده