نویسنده: محمدحسین خلجی
// سه شنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۲

احتمال اضافه شدن Legend of Dragoon به آثار کلاسیک پلی‌ استیشن پلاس

طبق شایعه جدید منتشر شده، بازی Legend of Dragoon احتمالا در آینده به فهرست بازی‌های کلاسیک سرویس پلی استیشن پلاس اضافه خواهد شد.

شوهی یوشیدا، رئیس سابق شرکت سرگرمی تعاملی سونی توییتی از دنیس مارتین، آهنگساز بازی Legend of Dragoon را ریتوییت کرده است که باعث شده شایعات پیرامون اضافه شدن این بازی به سرویس پلی استیشن پلاس قوت بگیرد. حتی برخی پا را از این هم فراتر گذاشته‌اند و احتمال ساخت ریمیک این بازی نقش‌آفرینی را در نظر گرفته‌اند؛ تقاضایی که چندین سال است توسط طرفداران سری به گوش می‌رسد و خواهان ریمیکی از بازی نامبرده هستند. متن توییت به شرح زیر است:

«بیست سال پیش من موسیقی بازی Legend of Dragoon برای پلی استیشن را نوشتم. این یک پروژه عظیم با تیمی خارق‌العاده بود و من هنوز خاطرات خوشی از آن دارم. سالگرد این بازی مبارک! ممنون از همگی بابت پیام‌های محبت‌آمیزشان! آیا شما هنوز به عشق اعتقاد دارید؟»

در دسامبر ۲۰۱۹ مارتین که یکی از آهنگسازان بازی بود، با انتشار توییتی در مورد تیمی خارق‌العاده سالگرد بیست‌سالگی بازی را جشن گرفت و گفت هنوز از روند توسعه بازی خاطرات خوشی دارد. اما نکته جالب اینجا است که پس از گذشت دو سال، یوشیدا بدون هیچ کامنت اضافه‌ای این توییت را ریتوییت کرده است. درحالی‌که یوشیدا در صفحه شخصی خود ریتوییت‌های زیادی انجام می‌دهد، شاید این مورد هم خیلی مهم نباشد اما نکته اینجا است که اکثر ریتوییت‌های او مربوط‌به توییت‌هایی با گذشت چند ساعت از انتشار هستند.

پلی استیشن پلاس

به همین خاطر و باتوجه‌به فاصله زمانی بسیار، طرفداران امیدوار شده‌اند شاهد اخبار خوشی در مورد این اثر باشیم. دو دلیل برای این ریتوییت می‌توان در نظر گرفت. اولین دلیل اضافه شدن بازی به فهرست سرویس پلاس و دومین دلیل ساخت یک ریمستر یا ریمیک از بازی است؛ هرچند احتمال مورد اول بیشتر است و سونی در این چند ماه توجه خاصی به آثار کلاسیک نشان داده است. هنوز فهرست آثار سرویس پلاس این ماه معرفی نشده‌اند و به احتمال زیاد هفته بعد شاهد معرفی آن خواهیم بود.

احتمال ساخت ریمیک هم وجود دارد و نباید آن را به‌صورت کامل خط بزنیم؛ چون چندین سال است که شایعات حول این ریمیک به گوش می‌رسند. پیتر دالتون، رئیس بخش تکنولوژی استودیو Bluepoint Games پیش‌تر صحبتی در مورد ریمیک Legend of Dragoon داشته است و آن را یک پروژه ممکن برای استودیو دانست؛ هرچند پس از گذشت دو سال از آن صحبت‌ها خبر بیشتری در مورد ریمیک به گوش نمی‌رسد. باید منتظر ماند و دید تکلیف این ریتوییت مرموز چه می‌شود.

بازی Legend of Dragoon در سال ۱۹۹۹ در ژاپن و ۲۰۰۰ در آمریکا برای کنسول محبوب پلی استیشن 2 عرضه شده بود. این بازی نقش‌آفرینی توسط استودیو ژاپن سونی ساخته شده بود که سال گذشته منحل شد و اعضای آن به تیم آسوبی منتقل شدند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده