نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

توضیحات طراح ارشد The Last of Us Part I پیرامون تفاوت‌ ریمیک و نسخه قدیمی

یکی از اعضای ارشد استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ اعلام کرد که بازی The Last of Us: Part I پلی استیشن 5 سونی، غیر قابل مقایسه با نسخه‌ی سال ۲۰۱۳ لست آو اس است.

جاناتان بنینس به‌عنوان طراح ارشد تکسچرهای محیط که در ناتی داگ مشغول فعالیت است، در پاسخ به سؤال یکی از کاربرها راجع به گیم‌پلی بازی The Last of Us Part I گفت که این ریمیک اصلا قابل قیاس با نسخه PS3 بازی The Last of Us نیست.

بنینس در ادامه اشاره کرد که انتقادات به عدم پیشرفت گیم‌پلی از طرف افرادی است که هنوز کنترلر را در دست نگرفته‌اند و The Last of Us: Part I را تجربه نکرده‌اند. این امر نشان می‌دهد که نسخه‌ی ریمیک The Last of Us برای پلی استیشن 5 در مقایسه با نسخه‌ی ۲۰۱۳، احساس متفاوتی را به گیمر خواهد داد.

او توضیح داد که ناتی‌داگ نباید مکانیسم Prone یا همان دراز کشیدن و حرکت سینه‌خیز را به بازی The Last of Us Part I اضافه می‌کرد و به همین دلیل این کار را انجام نداد. این مکانیسم در بازی The Last of Us Part II توجه بسیاری از بازیکن‌ها را به خود جلب کرد، اما حضور آن در The Last of Us Part I اساسا جریان مبارزات بازی را به هم می‌زد. چرا که محیط‌های اولین لست آو آس برای پشتیبانی از این مکانیسم ساخته نشدند.

بیمارستان فایرفلای‌های در بازی the last of us

پاسخ کامل جاناتان بنینس به آن فرد را در ادامه می‌خوانید. پیام او خطاب به افرادی بود که می‌گویند گیم‌پلی بازی The Last of Us: Part I نسبت به نسخه‌ی قدیمی تکامل پیدا نکرده است. «افراد با تماشای یک ویدیو از گیم‌پلی بازی شکایت می‌کنند، اما هیچ کس درواقع دست خود را روی کنترلر نذاشته است. با تجربه‌ی هر دو نسخه [متوجه می‌شوید] که هیچ مقایسه‌ای بین نسخه‌های پلی استیشن 3 و پلی استیشن 5 وجود ندارد (قابل قیاس نیستند). همچنین مکانیسم دراز کشیدن به‌سادگی می‌توانست گیم‌پلی و فضای مبارزات را تخریب کند؛ زیرا آن‌ها در ابتدا به این شکل ساخته نشده بودند».

در توییتی جداگانه، طراح ارشد بافت محیطی ناتی داگ گفت که پیش از آماده شدن سازندگان برای نمایش بازی The Last of Us: Part I، دیدن لو رفتن گیم‌پلی بازی سخت بود؛ به‌خصوص اینکه محتوای فاش‌شده با رزولوشن پایین، درجه‌بندی رنگ به هم ریخته و بدون HDR فاش شد. مدتی کوتاه بعد از لو رفتن چند ویدیو کوتاه، ناتی‌داگ در نمایش ۱۰ دقیقه‌ای رسمی، نگاهی عمیق به گیم‌پلی و پیشرفت‌های بازی داشت تا بازیکنان واقعا پیشرفت‌های TLoU Part I را ببینند.

یک کلیکر در بازی The Last of Us Part 1 استودیو ناتی داگ برای پلی استیشن 5 سونی

پیش از این یکی دیگر از توسعه‌دهندگانی که قبلا روی ریمیک The Last of Us کار کرده بود، نسبت به ادعای برخی افراد مبنی بر هدف کسب درآمد از ساخت این ریمیک توسط ناتی داگ، واکنش نشان داد. این شخص رابرت موریسون بود که هم‌اکنون در استودیو Bend سونی مشغول به فعالیت است. وی در این‌باره گفت: «درواقع این دقیق‌ترین پروژه‌ی ساخته شده‌ای است که من در تمام دوران کاری‌ام تا به حال دیده‌ام یا در ساخت آن نقش داشته‌ام. این اثر شامل بالاترین سطح ممکن از دقت و توجه به جزئیات است».

بازی The Last of Us Part 1 قرار است در تاریخ ۱۱ شهریور (۲ سپتامبر) امسال برای پلی استیشن 5 منتشر شود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده