نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۷

ساخت یک بازی داستانی جدید از دنیای Alien

استودیوی Survios رسما تایید کرد ساخت یک بازی تک‌نفره داستانی در دنیای مجموعه محبوب Alien را آغاز کرده است.

استودیوی Survios که بیشتر در زمینه ساخت بازی‌های واقعیت مجازی فعالیت می‌کند و ساخت بازی‌های VR اقتباسی The Walking Dead Onslaught ،Westworld: Awakening و Creed: Rise to Glory را در کارنامه دارد، توسعه‌دهنده بازی جدید سری بیگانه که Aliens نام دارد خواهد بود. این استودیو در سال ۲۰۱۲ و با همکاری گروهی از دانشجویان آزمایشگاه واقعیت تلفیقی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تأسیس شده است.

این بازی که با همکاری برند تازه‌تأسیس 20th Century Games ساخته می‌شود، قرار است تا داستان جدید و اورجینالی را روایت کند که بین دو فیلم Alien و Aliens اتفاق می‌افتد. هنوز اطلاعاتی از این داستان جدید در دسترس نیست، اما سازندگان بازی می‌گویند که این بازی ماجرای روبه‌رویی یک سرباز کهنه‌کار با موجودات زنومورف را روایت می‌کند. همچنین موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ابزار سازندگان بازی برای خلق دنیای وحشتناک بیگانه‌ها روی کنسول‌های جدید خواهد بود.

باتوجه‌به سابقه فعالیت استودیوی Survios روی ساخت بازی‌های واقعیت مجازی و قابل بازی بودن این پروژه جدید روی هدست‌های VR، می‌توانیم مطمئن باشیم که مانند بازی محبوب Alien: Isolation، زاویه دوربین بیگانه‌ها نیز از دید اول‌شخص خواهد بود. البته این استودیو سال گذشته بازی فرعی Big Rumble Boxing: Creed Champions از مجموعه‌ سینمایی راکی را عرضه کرد که بدون هدست‌های واقعیت مجازی نیز امکان تجربه آن وجود داشت. بنابراین درخصوص جزئیات گیم‌پلی بازی بیگانه‌ها، باید منتظر تایید رسمی سازندگان آن بمانیم.

در حال حاضر قرار است که این بازی اکشن و ترسناک برای کنسول‌های نسل نهمی، پی‌سی و هدست‌های واقعیت مجازی منتشر شود. همچنین طبق تایید رسمی شرکت فاکس قرن بیستم، اطلاعات بیشتری از این پروژه جدید در جریان برگزاری پنل Alien: Expanding a Dark and Frightening Universe در نمایشگاه کامیک‌کان سن‌ دیگو در هفته‌های آینده منتشر می‌شود.

تی‌کیو جفرسون، مدیر ارشد محصول از استودیوی Survios درباره این بازی جدید می‌گوید: «ساخت بازی‌هایی بزرگ‌تر و بلندپروازانه‌تر با استفاده از بهترین فرانچایزهای دنیای سرگرمی برای پلتفرم‌های VR، پی‌سی و کنسول‌های بازی، دیلیل اصلی پیوستن من به Survios در سال ۲۰۲۰ بود. بیگانه‌ها یک دنیای منحصربه‌فرد و وحشتناک است که هواداران عاشق غرق‌شدن در آن هستند، بنابراین این سری انتخاب فوق‌العاده‌ای برای استودیوی Survios که تخصص خود در ساخت تجربه‌های گیمینگ جذاب و درگیرکننده ثابت کرده است نیز خواهد بود».

لوئیجی پریوره، مدیر ارشد برند بازی‌های دیزنی، پیکسار و قرن بیستم نیز درخصوص این معرفی می‌گوید: «دنیای گسترده‌ی بیگانه، پر از داستان‌های تعریف‌نشده و موقعیت‌هایی برای ساخت بازی‌های اورجینال و درگیرکننده است. ما برای همکاری با تیمی مثل Survios که مثل ما اشتیاق و علاقه‌ی بی‌مانندی به سری بیگانه و به غوطه‌ورسازی هواداران در دنیاها و تجربه‌های جدید دارد، بسیار هیجان زده هستیم».

بیگانه‌ها اولین بازی از این مجموعه از زمان انتشار بازی Alien: Isolation در سال ۲۰۱۴ خواهد بود که روی ارائه‌ی یک داستان تک‌نفره و اورجینال متمرکز شده است. باتوجه‌به مشغول بودن استودیو Creative Assembly به ساخت بازی شوتر آنلاین Hyenas و عملکرد ناامیدکننده‌ی بازی‌های کواپ و چندنفره‌ی اخیر سری بیگانه مثل Aliens: Fireteam Elite، بسیاری از هواداران واکنش مثبتی به معرفی بیگانه‌ها داشتند و از حالا در انتظار انتشار اطلاعات بیشتری از این بازی جدید هستند.

حالا باید ببینیم که تجربه گیم‌پلی بازی به‌چه‌صورتی خواهد بود و آیا این بازی می‌تواند به یکی از تجربه‌های تکرارنشدنی کنسول PlayStation VR2 تبدیل شود یا خیر.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع PSU GamesBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده