نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۴

انتخاب Horizon Forbidden West به‌‌عنوان بهترین بازی سال در Develop: Brighton

بازی Horizon Forbidden West با کسب عنوان برترین بازی سال در رویداد Develop: Brighton، اولین جایزه‌ی بزرگ خود در سال ۲۰۲۲ را به‌دست آورد.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، بازی Horizon Forbidden West، جدیدترین بازی گوریلا گیمز با کسب جایزه‌ی «برترین بازی سال» از رویداد Develop: Brighton، توانست اولین جایزه‌ی بزرگ خود در سال ۲۰۲۲ را به‌دست بیاورد.

رویداد نام‌برده که توسط تعداد زیادی از بازی‌سازان برگزار می‌شود، برخلاف سایر رویدادهای مرسوم برای انتخاب برترین بازی‌های سال، انتخاب برترین اثر سال را به‌‌ماه دسامبر (آخرین ماه سال میلادی-آذر/دی) موکول نمی‌کند. در این رویداد، بازی‌های پرتعدادی در بخش‌های مختلف جهت شرکت در رقابت برترین بازی سال و برترین‌های سایر بخش‌ها، نامزد شدند که درنهایت و با رای‌گیری بازی‌سازانی که رویداد را برگزار می‌کنند، Horizon Forbidden West جایزه‌ی بهترین بازی سال را از آن خود کرد.

الوی با سلاحی در دست در بازی Horizon Forbidden West (هورایزن فوربیدن وست)

دومین قسمت از ماجراجویی‌های ایلوی در مجموعه‌ی هورایزن همچنین موفق شد تا عنوان برترین طراحی بصری را هم به‌دست بیاورد. بازی Ratchet & Clank: Rift Apart، دیگر انحصاری تحسین‌شده‌ی پلی استیشن نیز توانست جایزه‌ی بهترین دست‌آورد فنی را کسب کند. در ادامه با برندگان سایر بخش‌های این مراسم آشنا می‌شویم:

  • بازی Life is Strange: True Colors - بهترین داستان‌سرایی
  • بازی Marvel's Guardians of the Galaxy - بهترین صداگذاری
  • بازی Deathloop - بهترین آی‌پی جدید (اورجینال)
  • بازی Unpacking - بهترین طراحی بازی (بهترین گیم‌دیزاین)

زومجی در بررسی بازی Horizon Forbidden West نمره ۹ را داده است. در خلاصه‌ی بررسی زومجی چنین می‌خوانیم:

«هورایزن فوربیدن وست، یک بازی پرشده با دقایقی است که بازیکن نمی‌خواهد تجربه‌ی کامل آن‌ها را از دست بدهد؛ دقایقی تشکیل‌شده از دیالوگ‌های به‌جا، شخصیت‌های دارای هویت، خطوط داستانی متفاوت و در عین حال پیوندخورده به یکدیگر، مبارزات جذاب، مراحل فرعی عالی، فعالیت‌های درگیرکننده، محیط‌های متنوع، موسیقی‌های شنیدنی و جلوه‌های بصری بسیار خوب که به درستی کنار یکدیگر قرار گرفتند. وجود برخی از اِلِمان‌های ناخوشایند و مرسوم بازی‌های جهان-باز سال‌های اخیر در این اثر و مشکلات کوچک مربوط‌به تنظیم ریتم کلی، باعث شدند که ساخته‌ی جدید تیم گوریلا بدون نقص نباشد. ولی در آخر این استودیو بازی‌سازی هلندی انقدر دنباله را نسبت به بازی اصلی پیشرفت داده است که حالا می‌توان حداقل یک بار شانس دادن به Horizon Forbidden West را حتی به افرادی توصیه کرد که موفق به برقراری ارتباط با Horizon Zero Dawn نشدند.»


منبع pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده