نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۳

تایید حمله سایبری به شرکت بندای نامکو

طبق جدیدترین گزارش‌ها شرکت بندای نامکو، ناشر بازی Elden Ring مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفته است.

بندای نامکو یک شرکت ناشر بازی‌های ویدئویی مستقر در ژاپن است که با عرضه‌ی نسخه‌های مختلف از مجموعه‌های Pac-Man ،Tekken و Dark Souls شناخته می‌شود. باتوجه‌به گزارش vx-underground که خود را منبع بزرگ‌ترین مجموعه‌ی بدافزار، نمونه‌ها و مقالات موجود در اینترنت می‌داند، گروه باج‌افزار ALPHV به سرورهای شرکت بندای نامکو حمله‌ی سایبری کرده است و هم‌اکنون قصد باج‌گیری از این شرکت را دارد.

باج‌افزار نوعی نرم‌افزار مخرب به حساب می‌آید که توسط مجرمان سایبری برای اخاذی از قربانیان استفاده می‌شود. این افراد اغلب با رمزگذاری فایل‌های قربانی و تهدید به انتشار عمومی آن‌ها در صورت عدم پرداخت مبلغی زیاد، دسترسی آن‌ها به داده‌هایشان را مسدود می‌کنند.

تاکنون شرکت‌های مختلفی مورد حملات سایبری و اخاذی توسط مجرمان مجازی قرار گرفته‌اند. در سال گذشته شرکت سی دی پراجکت رد، سازنده‌‌ی بازی سایبرپانک 2077 و سری ویچر توسط گروهی به نام HelloKitty مورد حمله سایبری قرار گرفت. درنهایت اطلاعات و داده‌های این شرکت از جمله کد منبع Cyberpunk 2077 و The Witcher 3 در نتیجه‌ی عدم قبول درخواست مجرمان در فضای مجازی منتشر شد.

همچنین در گذشته یک نقص امنیتی در سرورهای شرکت الکترونیک آرتز سبب شد که مجرمان سایبری کد منبع بازی FIFA 21 و موتور Frostbite این شرکت را سرقت کنند. همچنین در ماه مارس، هفت نفر به خاطر همکاری با گروه هکر Lapsus$ دستگیر شدند که مسئولیت یک سری حملات به شرکت‌های فناوری از جمله مایکروسافت، انویدیا، یوبیسافت، سامسونگ و وودافون را بر عهده گرفتند.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با تیم زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده