// یکشنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱

نویسنده بازی Deus Ex به استودیو بایوور پیوست

به‌تازگی مشخص شد که مری دی‌مارل، نویسنده سری Deux Ex و رهبر تیم نویسندگی Marvel's Guardians of the Galaxy به استودیو بایوور پیوسته است.

به‌دنبال خریداری شدن کریستال داینامیکس، ایداس مونترال و اسکوئر انیکس مونترال و بازی‌هایی نظیر Tomb Raider و Deux Ex به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار توسط شرکت امبریسر، مری دی‌مارل هم از ایداس مونترال جدا شد.

وی در گذشته وظیفه نویسندگی و روایت نسخه‌های اخیر سری Deus Ex از جمله Mankind Divided ،Human Revolution و اسپین آف‌های موبایلی این سری نظیر Deux Ex: Go و Deus Ex: The Fall را برعهده داشته است. همچنین او داستان بازی Marvel's Guardians of the Galaxy را نوشت و رهبر تیم نویسندگی این بازی بوده است؛ محصولی که در سال ۲۰۲۱ جایزه بهترین روایت رویداد جوایز بازی سال را از آن خود کرد.

حال روز جمعه و به‌واسطه حساب کاربری لینکدین مری دی‌مارل مشخص شد که وی به استودیو بایوور پیوسته است. البته اعلام نشده که هم‌اکنون روی چه پروژه‌ای مشغول به کار است، اما احتمال می‌رود او را در تیم توسعه بازی Dragon Age Dreadwolf یا Mass Effect جدید مشاهده کنیم.

دی‌مارل در گذشته و در جریان مصاحبه خود با رسانه Gamesindustry در ارتباط با رابطه میان گیم‌پلی و روایت در توسعه بازی توضیح داد: «درطول چند سال کار کردن در این صنعت، می‌دانم که داستان معمولا تابع گیم‌پلی است. اگر من متوجه بازی و احساسی شوم که می‌خواهم برای بازیکنان ایجاد کنم، سپس می‌توانم گیم‌پلی مورد نظر در راستای ارائه این حس و حال را درک کنم و داستان نقش پشتیبان یا ادامه‌دهنده این مسیر را ایفا می‌‌کند.

چگونه چیزهایی که من می‌نویسم، می‌تواند کارهایی را که گیم‌پلی قصد انجام‌شان را دارد، مهم جلوه دهد؟ تا زمانی‌که شما همیشه بازی در حال ساخت خود را بشناسید و دلیل انجام کارهای مختلف در طول ساخت بازی را متوجه شوید، سپس به ارتباط ثابت میان روایت و گیم‌پلی خواهید پرداخت. شما مدام بازی را از این جهت زیر نظر می‌گیرید و و سعی بر فهمیدن آن خواهید کرد».

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی پیوستن مری دی‌مارل به استودیو BioWare شرکت EA چیست؟


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده