// شنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۷

ناراحتی خالق بازی Monkey Island از توهین های مستقیم کاربرها

ران گیلبرت دیگر اطلاعات مختلف در رابطه با بازی Return to Monkey Island را در اکانت شخصی خود به اشتراک نمی‌گذارد. حملات و بی‌ادبی‌های کاربرها او را به‌شدت اذیت کرده‌اند.

شوربختانه برخی از کاربرها که تغییرات سبک بصری Return to Monkey Island نسبت به بازی‌های قدیمی مانکی آیلند را دوست ندارند، در توییتر سراغ حملات لفظی مستقیم و شخصی به ران گیلبرت رفتند. این بازی‌ساز شناخته‌شده که قبلا انتقادهای تند افراد مورد بحث را غم‌انگیز به شمار آورد، دیگر توانایی تحمل کامنت‌های بسیار منفی را ندارد.

گیلبرت در بلاگ شخصی خود نوشت که بخش کامنت‌ها را می‌بندد. او دیگر نمی‌خواهد در صفحات شخصی خود به سراغ اعلام اخبار بازی Return to Monkey Island برود. در بخشی از توضیحات او می‌خوانیم: «مردم فقط رفتار بد و توهین‌آمیز را از خود نشان می‌دهند و من مجبور می‌شوم که کامنت‌های شامل حملات شخصی را پاک کنم.

[Return to Monkey Island] یک بازی فوق‌العاده است و همه‌ی اعضای تیم شدیدا به آن افتخار می‌کنند. آن را بازی کنید یا بازی نکنید، اما لذت بازی برای دیگران را از بین نبرید. من دیگر در رابطه با بازی نمی‌نویسم. لذت به اشتراک گذاشتن، از وجود من خارج شده است».

کرکترهای بازی Return to Monkey Island در دنیای فانتزی

رکس کراول که سابقه‌ی کار روی آثاری مانند بازی LittleBigPlanet را دارد، رئیس تیم طراحی هنری بازی Return to Monkey Island است. ران گیلبرت بارها او را مورد ستایش قرار داده است و توضیح داد: «رکس یک نیروی خلاق معرکه است و ما تیمی تشکیل‌شده از آرتیست‌ها، انیماتورها، طراحان صدا، تسترها (افراد آزمایش‌کننده‌ی نسخه‌های مختلف بازی) و برنامه‌نویس‌های شگفت‌انگیز داریم؛ افرادی که روح خود را در این بازی قرار می‌دهند. صدا و تصویر بازی زیبا است».

نیل دراکمن، کارگردان سری بازی The Last of Us در واکنش به ناراحتی جدی ران گیلبرت از رفتارهای کاربرها نوشت: «وای! حتی بازی‌های ادونچر سالم از دست «طرفدارهای» سمی که گویا بیشتر از سازندگان اصلی می‌فهمند، در امان نیستند؟ ران و اعضای دیگر تیم ساخت بازی، به ساخت چیزی که به آن باور دارید، ادامه دهید. این بازی جذاب به نظر می‌رسد! من در روز عرضه آماده‌ی تجربه‌ی آن خواهم بود! صادقانه به‌عنوان طرفدار بزرگ یک مجموعه بازی که زندگی من را تغییر داد، از این بابت که یک بازی مانکی آیلند دیگر به کارگردانی ران گیلبرت را تجربه خواهیم کرد، احساس خوش‌شانسی می‌کنم. من فقط می‌خواهم چشم‌انداز این تیم را ببینم؛ نه هیچ شخص دیگر».

کوری بارلوگ، کارگردان بازی God of War هم یکی از افرادی است که به این اتفاق واکنش نشان داد: «مردم دارید چه کار می‌کنید؟ لطفا در مقابل قهرمان بازی‌سازی من، انقدر رفتار زشتی نداشته باشید. بابت این مزخرفات متاسفم، ران. از تو بابت ساخت آثاری که الهام‌بخش من هستند، سپاسگزارم. هرگز از این کار دست نکش».

بازی Return to Monkey Island طی سال جاری میلادی برای کامپیوتر و نینتندو سوییچ عرضه می‌شود. ظاهرا در آینده شاهد انتشار این بازی مانکی آیلند جدید برای کنسول‌های دیگر نیز خواهیم بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده