// شنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱

تایید ساخت پلی استیشن وی آر 2 با تکنولوژی ردیابی چشم Tobii

شرکت Tobii تایید کرد که وارد همکاری رسمی با سونی شده است تا هدست واقعیت مجازی PS VR2 از فناوری ردیابی چشم آن بهره ببرد.

از ماه‌ها قبل می‌دانستیم که پلی استیشن وی‌آر 2 هم از چند دوربین روی بدنه برای دنبال کردن کنترلرها به‌علاوه‌ی دست بازیکن بهره می‌برد و هم توانایی دنبال کردن چشم‌های مخاطب را دارد؛ تا مدام بداند که گیمر در هر لحظه دقیقا به کدام نقطه نگاه می‌کند. حالا در جدیدترین اخبار بازی به‌صورت رسمی تایید شده است که سونی برای ساخت هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2 از فناوری ردیابی چشم شرکت Tobii بهره می‌برد.

Tobii به‌عنوان یک شرکت سوئدی متمرکز روی تکنولوژی‌های سطح بالا در ماه فوریه‌ی سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد که مشغول مذاکره با سونی است. در نتیجه رسانه‌ها متوجه شدند که احتمالا شرکت Sony می‌خواهد از فناوری Eye-Tracking شرکت Tobii برای تعقیب نگاه بازیکن‌های هدست واقعیت مجازی PS VR2 بهره ببرد. اکنون می‌دانیم که قرارداد بین شرکت‌ها امضا شده است و پلی استیشن وی‌آر 2 با این فناوری ساخته می‌شود.

آناند سریواتسا، مدیرعامل شرکت Tobii گفت: «پلی استیشن وی‌آر 2 یک خط شروع جدید را برای تجربه‌های غوطه‌ورکننده‌ی واقعیت مجازی ترسیم می‌کند. هدست PS VR2 به میلیون‌ها کاربر در جهان اجازه می‌دهد که قدرت فناوری ردیابی چشم را تجربه کنند. همکاری ما با بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی، نشان‌دهنده‌ی توانایی ویژه و جهانی شرکت Tobii برای تحویل دادن راه‌حل‌های پیشرفته و به‌روز در مقیاس جهانی است».

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2

بیشتر از ۱۰ درصد درآمد شرکت Tobii طی سال جاری با این قرارداد تأمین می‌شود. البته باتوجه‌به سرعت تکامل هدست‌های واقعیت مجازی ممکن است که طی سال‌های آتی، همکاری با سونی بتواند حتی بیشتر از حالا روی درآمد شرکت Tobii تاثیر مثبت داشته باشد.

پلی استیشن وی آر 2 براساس تازه‌ترین گزارش‌ها طی سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی عرضه خواهد شد. جیم رایان، مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی گفت که PS VR2 قرار است ۲۰ بازی زمان عرضه داشته باشد.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده