// دوشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۷

بازی Final Fantasy 16 فاقد لهجه‌ آمریکایی است

نائوکی یوشیدا در یکی از مصاحبه‌های خود به این مورد اشاره کرد که Final Fantasy 16 به‌خاطر ساختار اروپا قرون وسطی خود، فاقد لهجه‌های آمریکایی است.

در زمان معرفی بازی Final Fantasy 16 مشخص شد که بازی ظاهر اروپا قرون وسطی را دارد. پس اینکه کاراکترها در طول بازی با چه لهجه‌ای صحبت خواهند کرد، موردی است که عده‌ای از کاربران مخصوصا گیمرها آمریکایی به آن فکر می‌کنند. ازطرفی باتوجه به دو تریلر پخش‌شده از فاینال فانتزی 16 به‌نظر می‌رسید بازی فاقد لهجه آمریکایی است. زیرا کاراکترهای آن با لهجه بریتانیایی صحبت می‌کردند.

حال نائوکی یوشیدا، تهیه کننده Final Fantasy XVI، در جریان مصاحبه خود با Dengeki Online تایید کرد که برای جلوگیری از انتقادهای بازیکنان آمریکایی، تیم سازنده به‌صورت کامل از لهجه بریتانیایی برای ضبط دیالوگ‌های بازی استفاده کرد. چون وقتی بازی‌ها می‌خواهند بازیکن‌ها را به اروپا ببرند، معمولا بسیاری از کاربرها می‌گویند به وجود لهجه آمریکایی در آن‌ها اعتراض دارند.

وی دراین‌باره می‌گوید: «من فکر می‌کنم ارباب حلقه بهترین ارائه از قرون وسطی (اروپا) فانتزی را به نمایش می‌گذارد. ما مطمئن شدیم که در بازی به هیچ‌وجه از لهجه آمریکایی استفاده نکنیم. ما تصمیم گرفتیم از این حرکت (استفاده از لهجه آمریکایی) دوری کنیم تا کاربرهای آمریکایی از تجربه این بازی عصبانی نشوند و مدام به خود نگویند که «من به‌دنبال تجربه بازی‌ای بودم که در اروپا فانتزی قرون وسطی روایت می‌شود، پس چرا آن‌ها انگلیسی آمریکایی صحبت می‌کنند؟». برای جلوگیری از این مشکل، مطمئن شدیم که تمامی دیالوگ‌های بازی با انگلیسی بریتانیایی ضبط شده باشند».

یوشیدا در ادامه صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرده که Final Fantasy 16 اولین بازی پلی استیشن 5 (عرضه‌ی انحصاری روی کنسول PS5) است که یک داستان کامل در اروپا فانتزی قرون وسطی را روایت می‌کند. ازاین‌رو دور از ذهن نیست که اسکوئر انیکس برای ارائه بهترین کیفیت ممکن و اینکه فاینال فانتزی 16 به یک مثال بارز در این زمینه تبدیل شود، تحت فشار باشد. انتظار می‌رود که سازندگان این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که بازی Final Fantasy 16 از این نظر در زمان عرضه چه عملکردی را از خود به‌نمایش می‌گذارد. نظر شما کاربرهای زومجی دراین‌باره چیست؟ فاینال فانتزی 16 در تابستان سال ۲۰۲۳ میلادی در دسترس گیمرهای کنسول پلی استیشن 5 قرار می‌گیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده