نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

انتخاب بازی ریسینگ Assetto Corsa Competizione برای مسابقات FIA در سال ۲۰۲۲

فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی از حذف Gran Turismo از رقابت‌های ورزش‌های الکترونیک FIA Motorsport Games سال ۲۰۲۲ خبر داد.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که ظاهرا راه مسابقات FIA Motorsport Games از سری بازی‌های گرن توریسمو جدا شده است. فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) اخیرا اعلام کرد که از بازی Gran Turismo 7 در دسته‌ی ورزش‌های الکترونیک رقابت‌های FIA Motorsport Games سال ۲۰۲۲ استفاده نخواهد کرد؛ موردی که با حذف نشان تجاری FIA از نسخه‌ی آخر بازی گرن توریسمو چندان تعجب‌آور نیست.

فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی نخستین رویداد موتوراسپورت گیمز را در سال ۲۰۱۹ برگزار کرد و بازی Gran Turismo Sport را برای دسته‌ی ورزش‌های الکترونیک برگزید. سپس شیوع ویروس کرونا پیگیری رویداد دو سال بعدی را با مشکل مواجه کرد، اما آن‌ها نهایتا می‌توانند مسابقات FIA Motorsport Games را در اکتبر سال ۲۰۲۲ برگزار کنند. استودیو پولی‌فونی دیجیتال در بین دو رویداد FIA Motorsport Games  سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ بازی گرن توریسمو ۷ را منتشر کرد که نسبت‌به نسخه‌ی قبلی تمرکز بسیار کمتری روی ورزش‌های الکترونیک دارد.

بازی Gran Turismo 7 هنوز هم شامل مسابقات Gran Turismo Championships دارای گواهینامه‌ی FIA است، اما کاهش آشکاری در زمینه‌ی استفاده از نشان تجاری فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی دارد که تردیدهایی را در خصوص ادامه‌ی همکاری با آن‌ها در حیطه‌ی ورزش‌های الکترونیک ایجاد کرد. بااین‌حال تمام ابهامات طرفدارها با یک پاسخ واضح از سوی FIA به‌کلی برطرف شد. آن‌ها به‌تازگی اعلام کردند که بازی Assetto Corsa Competizione جای Gran Turismo را در این دوره از رقابت‌های FIA Motorsport Games می‌گیرد.

شرکت‌کنندگان در مسابقات موتوراسپورت گیمز با خودروهای جی‌تی۳ در بازی به رقابت می‌پردازند و استودیو کونوس سیمولازیونی یک نسخه‌ی سفارشی از مسیر انتخابی مسابقه را می‌سازد تا بازیکن‌ها از حالا برای کسب برتری نسبت به رقبا فرصت تمرین نداشته باشند. مسابقات FIA Motorsport Games سال ۲۰۲۲ در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) آغاز می‌شود و تا تاریخ ۳۰ اکتبر (۸ آبان) ادامه خواهد داشت. البته مجموعه‌ی گرن توریسمو نیز از غافله‌ی رقابت‌های Esports عقب نخواهد ماند و در آینده مسابقات ورزش‌های الکترونیک خود را میزبانی خواهد کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده