نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۳

حمایت همه‌جانبه سونی از ایده های جاه‌طلبانه استودیو هوس‌مارک

اعضای استودیوی هاوس‌مارک، سازنده‌ی بازی Returnal، در مصاحبه‌ی اخیر خود درباره‌ی حمایت همه‌جانبه‌ی سونی برای شکوفا شدن ایده‌های جاه‌طلبانه‌ی آن‌ها در پروژه‌های آینده به گفت‌وگو نشستند.

توسعه‌دهندگان استودیوی هاوس مارک (Housemarque) بعد از عرضه‌ی موفقیت آمیز بازی Returnal گفته بودند که امیدوارند تا با «خلق تجربیات بزرگ‌تر» دیگر صرفا به‌عنوان استودیوی سازنده‌ی Resogun شناخته نشوند. حالا به نظر می‌رسد که سونی هم برای رسیدن به این هدف از آن‌ها حمایت می‌کند. اعضای تیم هاوس‌مارک در مصاحبه اخیر خود درباره تصاحب این استودیو توسط سونی و فرصتی که برای شکوفا شدن ایده‌های جاه طلبانه‌ی آن‌ها در پروژه‌های بعدی در اختیار آن‌ها قرار گرفته، صحبت کردند.

Housemarque قبلاً تأیید کرده که بازی بعدی آن‌ها یک آی پی کاملاً جدید خواهد بود و اینکه فعلا قرار است از مجموعه Returnal فاصله بگیرند. ایوی کورهونن (Eevi Korhonen)، طراح روایت داستانی بازی‌های هاوس‌مارک در گفت‌وگو با VGC توضیح داده که بازی Returnal چگونه به خلق ایده‌ای از روایت داستانی آثار هاوس‌مارک پرداخته است، اما این تیم فعلا ترجیح می‌دهد تا به اکتشاف چیزهایی فراتر از این بازی بپردازد.

یکی از باس فایت های بازی Returnal

توسعه‌دهندگان هاوس مارک حالا و به‌لطف حمایت مالی و ثباتی که ازطریق پشتیبانی سونی به‌دست آورند، می‌توانند «ایده‌های آزادتر و جاه‌طلبانه‌ای» را مطرح کنند و به گسترش آن بپردازند. رفتار سونی در طول فرایند ساخت بازی Returnal نیز کاملا با تفکرات این تیم سازگار بود و اختیار عمل کاملی را به آن‌ها می‌داد. کورهونن در ادامه‌ی توضیحات خود گفت باوجود اینکه این اولین تجربه‌ی ساخت یک بازی AAA توسط این استودیو محسوب می‌شد، اما هرگز با فشار زیادی از سوی سونی مواجه نشدند.

باوجود اینکه بازی بعدی هاوس‌مارک براساس یک آی پی کاملا جدید ساخته می‌شود، این به‌معنی آن نیست که بازی Returnal به‌طور کلی کنار گذاشته خواهد شد. کورهونن قبلا گفته بود که بسیاری از ایده‌های تیم سازندگان بازی به‌دلیل محدودیت‌های زمانی و محتوایی پروژه‌ی Returnal از بازی کنار گذاشته شدند. این فرصت خوبی را برای استفاده از این ایده‌ها در پروژه‌ی جدید آن‌ها فراهم می‌کند. ضمن اینکه وقتی ساخت بازی جدید به اتمام رسید، رفتن به سراغ Returnal 2 غیرممکن نیست.

در پایان نظرات خود را در این‌‍باره با زومجی و سایر کاربرها درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده