نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۸

تأیید کمبود موجودی کنترلر ایکس باکس در بازار توسط مایکروسافت

شرکت مایکروسافت با انتشار یک بیانیه تأیید کرد که اختلالات عرضه باعث کمبود موجودی دسته‌های بی‌سیم ایکس باکس در مناطق مختلف شده است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی شرکت مایکروسافت تأیید کرد که اختلالات عرضه باعث کمبود موجودی کنترلرهای ایکس باکس در کشورهای سراسر جهان شده است. براساس گزارش رسانه‌ی VGC، ردموندی‌ها با انتشار یک بیانیه‌ی تازه اظهار داشتند: «می‌دانیم که درحال‌حاضر به خاطر اختلال در عرضه، یافتن کنترلرهای بی‌سیم ایکس باکس دشوار است. با شرکای تولیدی و خرده‌فروشی‌ها کار می‌کنیم تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن وضع فعلی را بهبود ببخشیم. لطفا برای اطلاع از موجود بودن کنترلرهای ایکس باکس با خرده‌فروشی‌های محلی در تماس باشید».

طبق گزارش رسانه‌ی VGC، موجودی دسته‌های بی‌سیم ایکس باکس در بسیاری از خرده‌فروشی‌های مناطق مختلف جهان به پایان رسیده است. ظاهرا در سراسر اروپا نیز وضع به همین صورت است و کاربران ایکس باکس در انجمن Resetera گزارش می‌دهند که پیدا کردن کنترلرها در کشورهای فرانسه، هلند، آلمان و بریتانیا دشوار است.

گویا گیمرهای کشور اتریش نیز با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند و در کشور آمریکا نیز تنها می‌توان کنترلرهای دست دوم را از فروشگاه‌هایی نظیر آمازون و گیم‌استاپ خریداری کرد. درحال‌حاضر شعبه‌ی آمریکایی فروشگاه آمازون کنترلر استاندارد Carbon Black ایکس باکس را برای فروش قرار داده است، اما خبری از دیگر رنگ‌های آن نیست. در شعبه انگلستان فروشگاه مایکروسافت نیز موجودی همه‌ی رنگ‌های دسته‌ی ایکس باکس به اتمام رسیده است.

کمبود موجودی کنسول‌ها از زمان عرضه‌ی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس وجود داشته است؛ طوری‌که طبق گزارش‌ها اگر خبری از این مشکلات نبود، کنسول‌های نسل ۹ شاید می‌توانستند تا امروز به فروش بسیار بیشتری برسند. بااین‌وجود تاکنون کاربرها به‌طور کلی مشکلی با تهیه‌ی وسایل جانبی کنسول‌ها نداشتند. ولی حالا کنترلرهای ایکس باکس با مشکل کمبود عرضه به بازار روبه‌رو هستند. امیدواریم که مشکل اختلال در عرضه‌ی دسته‌های ایکس باکس موقتی باشد و هرچه سریع‌تر رفع شود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده