// سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۷

استودیو Housemarque از سختی کار روی داستان مرموز بازی Returnal می‌گوید

یکی از اعضای کلیدی استودیو هوس‌مارک که اکنون روی بازی جدید کار می‌کند، به‌تازگی از این گفت که چه‌طور روایت داستان ریترنال واقعا توانست این تیم را به چالش بکشد.

بازی Returnal نخستین پروژه‌ی استودیوی فنلاندی هوس‌مارک بود که به‌صورت جدی به داستان‌گویی اهمیت می‌داد. حالا اوی کورهنن، طراح داستانی ارشد بازی در استودیو Housemarque سراغ صحبت در رابطه با ریترنال رفته است. او می‌گوید که آفرینش داستان عمیق و پیچیده‌ی بازی ریترنال، حس‌وحالی شبیه به راه رفتن روی طناب داشت. او در این‌باره توضیح می‌دهد:

«گرگ لودن، کارگردان داستانی ریترنال و من سعی کردیم که به هر دو طرف توجه کنیم. پس من بیشتر می‌گفتم که «بیا مرموزترش کنیم. بیا کاری کنیم که بازیکن به همراه بازیکن‌های دیگه، پازل داستانی رو حل کنه». گرگ می‌گفت «اوکی ولی باید مطمئن بشیم که بخشی از این داستان رو درک می‌کنن». حتی باتوجه‌به تمام پی‌ریزی‌های داستانی، نمی‌توانیم داستان را قبل از قرار گرفتن کامل آن در بازی مورد قضاوت قرار دهیم. روند کلی روایت چگونه است؟ قصه چه‌طور با عناصر دیگر بازی ارتباط برقرار می‌کند؟

در نتیجه تا آخرین لحظه‌ی ممکن، ما در حال تدوین داستانی بازی هستیم. بعد از آن هم برخی از کلمات را تغییر می‌دهیم و بغضی از موارد را کمی شفاف‌تر می‌کنیم».

هیولا عجیب و قرمزرنگ بازی انحصاری Returnal

در ریترنال، داستان با استفاده از کات‌سین‌های کوتاه، دیوارنوشته‌های عجیب و فایل‌های صوتی ضبط‌شده توسط شخصیت اصلی روایت می‌شود. همه‌ی ابزارهای داستانی نام‌برده درکنار بخش‌هایی از بازی که طی آن‌ها قدم به خانه‌ای به‌خصوص می‌گذارید، حکم تکه‌های پازلی را دارند که با درگیر کردن فکر بازیکن می‌توانند تصویر کلی را آرام‌آرام برای مخاطب ترسیم کنند. حتی وقتی بازی را یک دور به پایان برسانید، تازه در دور دوم موفق به پیدا کردن تکه‌های بیشتری از پازل بزرگ ریترنال می‌شوید.

جردن میدلر، خبرنگار رسانه VGC از اوی کورهنن پرسید که آیا هنوز رازی در بازی مانده است که بازیکن‌ها اصلا آن را پیدا نکرده‌اند؟ او پاسخ داد: «من مدام در حال بررسی ساب‌ردیت‌مان بودم و کاربرها به اکتشاف‌های کوچک و معرکه‌ی زیادی رسیده‌اند. یک مورد در رابطه با برج Sisyphus وجود دارد که هنوز امیدوارم که آن را کشف کنند.

بیشتر از یک که راز باشد، یک ارجاع فلسفی جالب به این اسم است. اما هنوز هیچ‌کس آن را در ردیت نگذاشته است. پس هنوز ندیده‌ام که کسی موفق به وصل کردن آن دو نقطه به یکدیگر شود. بااین‌حال امیدوارم که یک نفر بعد از انتشار این مصاحبه، بالاخره آن را پیدا کند».

بازی Returnal اکنون روی پلی استیشن 5 در دسترس گیمرها است. از آن‌جایی که این ویدیوگیم در گیم کاتالوگ سرویس PS Plus قرار دارد، مشترک‌های پلی استیشن پلاس اکسترا و پلی استیشن پلاس پریمیوم/دیلاکس می‌توانند بدون خرید جداگانه‌ی ریترنال مشغول تجربه‌ی اثر استودیو هوس‌مارک روی کنسول PS5 شوند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده