نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۸

ساخت پورت پی سی بازی Jak And Daxter توسط طرفداران

طرفداران بازی‌های Jak and Daxter، قسمت اول این مجموعه‌ی به نام The Precursor Legacy از کنسول PS2 را به‌صورت پورتس باکیفیت برای پلتفرم پی سی منتشر می‌کنند.

در سال‌های اخیر شاهد حرکت قشنگی از سوی جوامع طرفداری بازی‌های کلاسیک بودیم و آن هم توسعه‌ی نسخه‌ی پی سی بازی‌هایی است که هیچوقت به‌صورت رسمی برای این پلتفرم منتشر نشدند. این تلاش تاکنون برای بازی‌های مختلفی از کنسول‌های نینتندو صورت گرفته است، ولی این بار با یک اثر به یاد ماندنی از کنسول پلی استیشن 2 مواجه هستیم.

بازی Jak and Daxter: The Precursor Legacy یک بازی پلتفرمر از سال ۲۰۰۱ است که پروتاگونیست آن یک پسر جوان به جک و هدف او کمک به دوستش دکستر است که به یک موجود خیالی به‌صورت ترکیبی از سمور و راسو تبدیل شده است. او به کمک Samos the Sage، استاد انرژی‌های سحرآمیزی به نام «اکو» که توسط نژادی باستانی به نام Precursors ساخته شده، دنیای خود را از دست شخصیت‌های شروری که قصد دارند جهان را با انرژی «اکوی تاریک» پر کنند، نجات خواهد داد. The Precursor Legacy توسط ناتی داگ و برای کنسول پلی استیشن 2 توسعه داده شده بود. این بازی اولین قسمت از سری Jak and Daxter محسوب می‌شود.

دانلود از آپارات

لازم به ذکر است که این پورت به‌صورت مولتی پلتفرم ساخته نشده و از طرفی یک نسخه شبیه‌سازی شده نیز محسوب نمی‌شود. درواقع طرفداران با کامپایل مجدد تمام دیتابس کدهای بازی Jak and Daxter: The Precursor Legacy را به‌صورت نیتیو برای پی سی منتشر کردند.

ظاهراً ۸۰ درصد کار این پروژه تا الان تکمیل شده و باتوجه به ویدیویی که منتشر شده، باید گفت که نتیجه‌ی کار بسیار عالی به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که کدهای این بازی توسط توسعه‌دهندگان ناتی داگ به زبان برنامه‌نویسی مخصوص GOAL نوشته شده است، بنابراین این تیم کوچک مجبور شدند تا ابتدا تمامی کدهای اصلی بازی را به‌صورت «قابل خواندن برای انسان» تبدیل کرده و سپس کامپایلر خود را برای GOAL توسعه داده و دوباره آن را برای x86-64 کامپایل کنند.

جالب اینجا است که در این پورت یک سری تغییرات در آپشن‌های بازی هم داده شده که بیشتر آن را با پلتفرم‌های مدرن سازگار می‌سازد. مثلاً امکان کنترل بهتر زیرنویس‌ها، قابلیت تغییر رزولوشن بازی و کنترل دوربین که البته شامل برخی کارها از نظر گیم‌پلی بازی هم می‌شود که یکی از آن‌ها ساده تر کردن دیدن «گوی»‌ها در محیط بازی است.

با اینکه این پروژه هنوز به‌صورت کامل تکمیل نشده است، می‌توان نسخه‌ی بتای آن را از سایت github دریافت کرد. در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده