نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۳

خلع سلاح متقلبان بازی‌ های Call of Duty

اکتیویژن تکنیک جدیدی را برای مقابله با تقلب در بازی‌های Call of Duty: Vanguard و Warzone به کار گرفته که متقلبان را خلع سلاح می‌کند.

«Disarm» نام تکنیک جدید کالاف دیوتی برای کاهش تقلب در میان بازیکنان است که توانایی کاربران برای شلیک کردن و آسیب زدن به بازیکنان دیگر را غیرفعال می‌کند. اکتیویژن در یک پست وبلاگی با معرفی این ویژگی می‌نویسد: «همان‌طور که از نام این روش مشخص است، ما خیلی ساده سلاح بازیکنان متقلب (از جمله امکان مشت زدن) را از آن‌ها خواهیم گرفت.»

اکتیویژن قبلاً هم روش‌های‌ دیگری را برای مقابله با متقلبان معرفی کرده بود که یکی از آن‌ها Damage Shield نام داشت و در صورتی که سرورهای بازی دستکاری یک بازیکن در قابلیت‌های آن را تشخیص می‌داد، به‌صورت لحظه‌ای امکان وارد کردن آسیب جدی به سایر بازیکنان را غیرفعال می‌کرد. روش دیگر نیز Cloaking نام دارد که بازیکنان عادی را برای متقلبان نامرئی کرده و حتی صدای شلیک و حرکات سایر بازیکنان را نیز نمی‌شنوند.

کاراکتری از بازی کال آف دیوتی وارزون

اکتیویژن می‌گوید: «هدف از این اقدامات، تجزیه و تحلیل داده‌های بازیکنان متقلب در عین نگه داشتن آن‌ها در بازی است که همزمان با کاهش توانایی‌های آن‌ها برای تأثیرگذاری در تجربه‌ی بازیکنان قانون مدار، به ما امکان اصلاح هرچه بیشتر ساختار بازی را می‌دهد.»

داده‌هایی که توسط ناشر این خبر جمع آوری شده، نشان می‌دهد که اقدامات مقابله کننده درحال حاضر در بازی فعال شده و هم‌اکنون شاهد کاهش گزارش‌ها تقلب در بازی هستیم. البته که همچنان بزرگ‌ترین عامل بازدارنده برای تقلب، بن شدن از تجربه‌ی بازی است که روزانه و اغلب در مقیاس بزرگی بازیکنان متقلب را از بازی حذف می‌کند.

از زمانی‌که آپدیت ماه آوریل بازی‌های جدید کالاف دیوتی منتشر شده، اکتیویژن بیش از ۱۸۰ هزار بازیکن متقلب را از تجربه‌ی بازی‌های Warzone و Vanguard محروم کرده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده