نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۱

الدن رینگ و سوییچ در صدر پرفروش‌‌ترین‌های می ۲۰۲۲ آمریکا

گروه NPD چارت فروش ماه می ۲۰۲۲ آمریکا را منتشر کرده که خبر از پیشتازی بازی الدن رینگ و کنسول نینتندو سوییچ می‌دهد.

گروه آماری NPD به رسم همیشگی آمار فروش کنسول‌ها و بازی‌ها را برای ماه می ۲۰۲۲ در آمریکا منتشر کرده است. بر این اساس در زمینه بازی‌ها، الدن رینگ، ساخته جدید فرام‌سافتور، در رتبه نخست پرفروش‌ترین بازی‌های ماه قرار گرفته است. الدن رینگ پرفروش‌ترین بازی ماه در استیم و ایکس باکس هم بوده و در بین بازی‌های پلی استیشن هم پس از MLB: the Show 22 در رتبه دوم قرار دارد. ساخته فرام‌سافتور همچنین پرفروش‌ترین بازی سال تا پایان ماه می است. LEGO Star Wars: Skywalker Saga که پرفروش‌ترین بازی ماه گذشته بود، در ماه می در رتبه دوم جدول کلی فروش بازی‌ها دیده می‌شود.

تنها بازی جدیدی که وارد چارت ۲۰ بازی پرفروش ماه شده، Evil Dead: The Game است که در رتبه چهارم قرار گرفت. همچنین Skyrim هم برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۷ به بعد، در بین ۲۰ بازی پرفروش ماه و در جایگاه بیستم دیده می‌شود. اسکایریم نیمی از فروش خود را هم مدیون فروش در استیم است.

در زمینه سخت‌افزار‌ها، فروش کلی کنسول‌ها در مقایسه با ماه می سال ۲۰۲۱، ۱۱ درصد افت داشته و به ۲۱۶ میلیون دلار رسیده است. نینتندو سوییچ چه از حیث تعداد کنسول‌های فروخته‌شده و چه از حیث فروش دلاری، در رتبه نخست پرفروش‌ترین کنسول‌های می ۲۰۲۲ قرار گرفته و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس هم بیش‌ترین مجموع درآمد دلاری در آمریکا را بین کنسول‌ها از ابتدای ۲۰۲۲ تا پایان ماه می ثبت کرده است. بااین‌حال پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۲۲ از ابتدای آن تا پایان ماه می براساس تعداد کنسول‌های فروخته‌شده، در اختیار نینتندو سوییچ است.


منبع vg247 gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده