نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۵

اجرای بازی‌های کلاسیک PSOne با نرخ ۶۰ هرتز در سرویس PS Plus

با عرضه سرویس پلی استیشن پلاس جدید، اجرای بازی‌های کلاسیک کنسول PSOne با رفرش ریت ۶۰ هرتز تأیید شده است.

بعد از اینکه خبری مبنی بر اجرای بازی‌های کلاسیک کنسول PSOne با رفرش ریت ۵۰ هرتز در برخی کشورهای آسیایی که به سرویس PS Plus دسترسی دارند، منتشر شد، حالا به‌نظر می‌رسد که با عرضه‌ی نسخه جدید سرویس اشتراکی سونی در آمریکای شمالی، اجرای ۶۰ هرتزی این بازی‌ها نیز تأیید شده است.

برای افرادی که با تفاوت بازی‌های PAL کنسول PSOne با NTSC آشنایی ندارند، باید گفت که این نسخه از بازی‌ها به‌دلیل عملکرد کندی که داشتند، مورد انتقاد گیمرها قرار می‌گرفتند. همچنین حاشیه‌های مشکی و نرخ فریم پایین‌تر تصاویر آن‌ها همیشه برای کاربران آزار دهنده بود. تاکنون مشخص نبود که آیا با انتشار بازی‌های قدیمی پلی استیشن در سرویس PlayStation Plus آمریکای شمالی نیز این مشکل پا بر جا خواهد بود یا خیر که البته حالا به‌نظر می‌رسد که اینطور نیست.

اما همچنان مشخص نیست که تکلیف بازی‌های کلاسیک اروپایی PS Plus به چه شکل خواهد بود، هرچند احتمالاً پاسخ این سؤال نیز مشخص خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید، سیستم PAL مختص اکثر کشورهای اروپایی بوده است و NTSC در ژاپن و آمریکای شمالی رایج بود.

بازی های کلاسیک PSOne

اما نسخه‌ی Director’s Cut بازی کلاسیک Resident Evil نیز شامل ویژگی‌های بیشتری است که در نسخه اورجینال PSOne دیده نشده بود. از جمله‌ی این موارد، باید به بهبود رندر تصاویر، قابلیت ذخیره‌سازی سریع، امکان برگرداندن جریان بازی و موارد دیگر که متأسفانه شامل تروفی‌ها نمی‌شوند. برخی طرفداران اعتقاد دارند که این نسخه از بازی می‌توانست امکان آنلاک کردن تروفی‌های جالبی مثل تجربه‌ی بازی فقط با چاقو یا تکمیل روند بازی زیر سه ساعت را به کاربران ارائه کند.

این نسخه از بازی، در سال ۱۹۹۷ و در فاصله‌ی بین زمان عرضه‌ی بازی‌های Resident Evil و Resident Evil 2 منتشر شده بود. نسخه‌ی کارگردان علاوه‌بر محتوای بازی اصلی سال ۹۶، شامل حالت‌های جدید Beginner و Advanced بود که مورد دوم، کاستوم‌ها، تغییر محل قرارگیری دشمنان و زاویه‌های دید جدیدی را به بازی اضافه می‌کرد.

بازی Resident Evil: Director’s Cut

متأسفانه با وجود نام Director’s Cut در نام این بازی، نسخه‌ی آمریکایی و اروپایی Resident Evil همچنان با سکانس‌های اولیه و FMV سانسورشده منتشر شده است. فقط نسخه‌ی ژاپنی و بنا به دلایلی نسخه‌ی فرانسوی و آلمانی بازی بود که شامل این بخش‌های سینمایی بریده شده می‌شد.

همچنین Resident Evil: Director’s Cut شامل یک دموی ۱۵ دقیقه‌ای از کمپین لئون در ابتدای بازی Resident Evil 2 نیز می‌شد که پیش از عرضه‌ی قسمت دوم این مجموعه‌ی ترسناک و سبک بقا در اختیار بازیکنان قرار گرفته بود.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده