نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۶

ارائه جزئیات پیرامون دشمنان و جهان بازی Redfall

به‌تازگی استودیوی آرکین جزئیات زیادی پیرامون جهان و دشمنان بازی Redfall را منتشر کرده است تا بازیکنان بهتر با بزرگ‌ترین بازی این استودیو آشنا شوند.

استودیوی Arkane Austin که درواقع تیم سازنده‌ی سری Dishonored و بازی Prey به شمار می‌آید، در حال کار روی بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین بازی خود تا به امروز است. این بازی شوتر اول شخص و جهان باز Redfall است و در شوکیس اخیر بتسدا و ایکس باکس شاهد نمایشی از گیم‌پلی آن بودیم. مدت کوتاهی پس از این نمایش، یک پست در Xbox Wire منتشر شد که جزئیات بیشتری از این بازی را در اختیار طرفداران گذاشته است.

طبق اطلاعات منتشر شده، بازیکنان می‌توان به دلخواه به‌صورت تک نفره یا کوآپ با مشارکت حداکثر چهار بازیکن به تجربه‌ی بازی Redfall بپردازند. به‌گفته‌ی هاروی اسمیت، کارگردان خلاق این بازی، اگر به‌صورت تک نفره به تجربه‌ی ردفال بپردازید، تمرکز گیم‌پلی بیشتر روی مخفی‌کاری و اکتشاف خواهد بود. اسمیت در این‌باره گفت:

«تأکید زیاد بر تجربه‌ی تک نفره‌ی بازی Redfall مطابق با سلیقه‌ی استودیوی آرکین بوده است. Redfall یک بازی جهان‌باز است و می‌توان آن را با هر یک از شخصیت‌ها به‌صورت تک‌نفره تجربه کرد؛ در این صورت روند بازی به سمت اکتشاف بیشتر خواهد رفت. شما می‌توانید از بررسی میدانی و مخفی‌کاری برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد رویارویی‌ها استفاده کنید تا درنهایت از برخورد با دشمنان اجتناب کنید یا آن‌ها را از بین ببرید».

اسلحه و دوربین اول شخص بازی redfall

در بازی Redfall بازیکنان می‌توانند کنترل چهار شخصیت مختلف را به‌دست گیرند. لیلا ادیسون دانشجوی سابق مهندسی زیستی است که پس از حادثه‌ای در یک مرکز تحقیقاتی، قدرت‌هایی به مانند جابه‌جایی و حرکت سریع به‌دست آورده است. جیکوب بویر یک تیرانداز تیزبین نظامی بازنشسته است که به‌دلیل برخی اتفاقات عجیب، دارای یک چشم ومپایری مرموز و یک کلاغ روح‌مانند شده است.

رمی دلا روسا یک مهندس جنگی به شمار می‌آید که به‌همراه خود یک ربات هوشمند به‌نام Bribón دارد. درنهایت قهرمان چهارم Devinder Crousley، یک جانورشناس و مخترع مشتاق است که به استفاده از سلاح‌هایی که خود ساخته است، علاقه‌ی زیادی دارد. در همین حال با اینکه جزیره‌ای که وقایع بازی Redfall در آن رخ می‌دهند بسیار گسترده‌تر از آثار قبلی استودیوی آرکین است اما طرفداران می‌توانند طراحی خاص و منحصر‌به‌فرد این سازنده را که همیشه به آن شهرت داشته است در سراسر نقاط نقشه احساس کنند.

آن لوئیس، مدیر ارشد محتوا در شرکت بتسدا در این‌باره گفت: «تیم آرکین علاقه دارد در دنیای بازی‌های خود موارد آشنا را با چیزهای خارق‌العاده ترکیب کند و بازی Redfall نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحان متخصص مراحل بازی Prey که ایستگاه فضایی Talos I را با المان‌های تسخیر شده توسط بیگانگان ساخته‌اند، قرار است با هنر دقیق خود مدرن‌ترین دنیای بازی‌های آرکین را خلق کنند؛ دنیایی غنی و غوطه‌ور کننده تا بازیکنان به‌راحتی در آن گم شوند».

ومپایر پرنده در redfall

جهان بازی Redfall دارای فعالیت‌های فراوان و فضایی گسترده برای اکتشاف خواهد بود. علاوه‌بر مأموریت‌های اصلی و داستانی، بازیکنان می‌توانند کنترل مناطق مختلف از جزیره را از خون‌آشام‌ها پس بگیرند تا درنهایت شاهد بازگشت زندگی و نظم به این مناطق باشند. همچنین امکان تسخیر پایگاه‌ها و سنگرهای ساخته شده توسط فرقه‌های مختلف وجود دارد. علاوه‌براین موارد، فضاهای روانی و پیچیده به‌نام Ness در سراسر نقشه وجود دارند که بازیکنان می‌توانند به آن‌ها وارد شوند.

البته همان‌طور که انتظار دارید، جهان بازی مملو از خطرات و تهدیدهای گوناگون است که بیشتر توسط خون‌آشام‌ها ایجاد خواهند شد. به‌گفته‌ی استودیوی آرکین، بازیکنان می‌توانند انتظار دشمنان متنوعی را داشته باشند. در این بازی خون‌آشام‌ها دارای نژاد و سلسله‌ی خاص خود هستند و هرچه در این زنجیره به بالاتر برویم، این دشمنان قدرتمندتر و خطرناک‌تر خواهند شد.

لوئیس درباره‌ی خون‌آشام‌های بازی Redfall گفت: «گونه‌ی Sneaky خون‌آشام‌ها شما را شکار کرده و از تیمتان جدا خواهند کرد. خون‌آشام‌های فرقه‌ی Hulking نیز می‌توانند با حملات هولناک خود شما و اعضای تیمتان را تکه تکه کنند. همچنین گونه‌ی Godlike خون‌آشام‌ها به قدری نیرومند هستند که می‌توانند کنترل نور خورشید را به‌دست گیرند». در ادامه اسمیت افزود: «خون‌آشام‌های ما موجودات فانتزی و آرمانی نیستند. آن‌ها هیولاهای درنده‌ای هستند که از افراد آسیب‌پذیر تغذیه می‌کنند تا خود را قدرتمندتر کنند».

خورشیدگرفتگی در بازی redfall

به‌گفته‌ی استودیوی آرکین، خون‌آشام‌ها تنها دشمنان بازیکنان در دنیای Redfall نخواهند بود. درواقع خون‌آشام‌ها در سراسر جزیره، فرقه‌های فکری مختلفی را ایجاد کرده‌اند که برای آن‌ها مبارزه می‌کنند و قصد دارند درنهایت خود تبدیل به خون‌آشام شوند. این فرقه‌ها در سراسر جزیره به ساخت پایگاه پرداخته‌اند، به نگهبانی از مناطق مختلف یا گشت‌زنی می‌پردازند و با تجهیزات مختلف به خوبی مسلح و مرگبار شده‌اند.

از نظر انتظاراتی که می‌توانید در مورد سلاح‌ها و توانایی‌های شخصیت‌ها داشته باشید، بازی Redfall به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از منابع و تجهیزات موجود در محیط، سلاح‌های خود را شخصی‌سازی کنند. همچنین انواع سلاح‌های نظامی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند. بااین‌حال تاکید سازندگان بر جمع‌آوری‌ آیتم‌های ضروری و ارتقای تجهیزات است. در ادامه بن هورن، مدیر تولید بازی ردفال گفت:

«سلاح‌های ما دارای پیچیدگی‌های جالبی در این ژانر هستند. ما گزینه‌های لوداوت را داریم که بازیکنان به آن‌ها علاقه دارند؛ مانند شاتگان‌های کمیاب یا تفنگ‌های تک‌تیرانداز که همگی ویژگی‌های تصادفی خواهند داشت تا درنهایت پتانسیل زیادی برای ترکیب‌های بی‌پایان از سلاح‌ها را داشته باشیم. علاوه‌بر آن، برخی از سلاح‌های بازی مخصوص شکار خون‌آشام هستند؛ مانند Stake Launcher یا UV Beam که می‌توانند به‌صورت تاکتیکی برای ازبین‌بردن تهدید خون‌آشام‌ها استفاده شوند».

خورشیدگرفتگی در بازی redfall

درنهایت بار دیگر اسمیت گفت: «Redfall یک بازی است که در آن می‌توان از مخفی‌کاری برای آسیب زدن به دشمن، رسیدن به موقعیت مناسب یا اجتناب از یک برخورد جنگی استفاده کرد. این تنها یک بازی مخفی‌کاری خالص نیست بلکه یک اثر شوتر و مخفی‌کاری است. ما این بازی را دوست داریم؛ زیرا داشتن هوش مصنوعی با قدرت شنوایی و بینایی شبیه‌سازی شده همیشه منجر به خلق لحظات پویا و جالب در گیم‌پلی می‌شود. نزدیک شدن به دشمنان، اجتناب از جلب توجه، استفاده از سلاح‌ها و وارد کردن آسیب‌های کاربردی، انتخاب زمان به کارگیری قدرت‌های ویژه، دانستن اینکه چه زمانی مبارزه را متوقف کنید یا کی خون‌آشامی را که توسط نور فرابنفش ضعیف شده است تهدید کنید، همگی از تاکتیک‌های گیم‌پلی بازی ردفال هستند».

Redfall قرار است در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ روی پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود.

در پایان شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده