نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۸

تداوم همکاری استودیو کوجیما پروداکشنز با برند پلی استیشن

کوجیما پروداکشنز اعلام کرد که این استودیو به همکاری خود با شرکت سونی و برند پلی استیشن ادامه خواهد داد.

ساعاتی پیش و در جریان آخرین اخبار بازی، استودیو کوجیما پروداکشنز به‌طور رسمی از تداوم همکاری با شرکت سونی و برند پلی استیشن خبر داد. شب گذشته که هیدئو کوجیما از ساخت اثری انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس و پی سی پرده‌برداری کرد، این سؤال شکل گرفت که آیا بازی‌ساز تحسین‌شده و محبوب ژاپنی به‌همکاری با برند پلی استیشن ادامه خواهد داد یا نه. همین موضوع دلیلی شد تا صفحه‌ی رسمی توییتر استودیو کوجیما پروداکشنز واکنش نشان دهد. در این پست توییتری چنین می‌خوانیم:

«بعد از مخابره‌ی همکاری‌‌مان با شرکت مایکروسافت برای ساخت اثری بر محوریت تکنولوژی ابریِ آنلاین، افراد زیادی درباره‌ی همکاری تیم ما با شعبه‌ی سرگرمی‌های تعاملی سونی، سوالاتی را مطرح کردند. لطفا مطمئن باشید که ما به‌همکاری بسیار خوبی که با برند پلی استیشن داشتیم، ادامه خواهیم داد.»

هیدئو کوجیما - کوجیما پروداکشنز / Hideo Kojima - Kojima Productions

تیم کوجیما پروداکشنز از همان ابتدای ایجاد شدنش تا به‌امروز، در قامت یک استودیو کاملا مستقل فعالیت کرده و می‌کند؛ این استودیو از زمان ساخت دث استرندینگ به‌عنوان اثری انحصاری برای سونی تا به‌امروز که مشغول ساخت یک بازی برای پلتفرم‌های ایکس باکس و پی سی است، خود را به‌عنوان تیمی مستقل معرفی کرده و نمی‌توان انتظار داشت که دائما و تنها برای یک شرکت به‌خصوص (سونی یا مایکروسافت) بازی بسازد. به‌دنبال همین موضوع، تیم کوجیما پروداکشنز شب گذشته پستی را در صفحه‌ی توییتر خود نشر داد:

«به‌عنوان یک استودیو مستقل و خلاق، کوجیما پروداکشنز به‌فعالیت خود ادامه می‌دهد. ما احتمالات مختلف را با اثاری همچون بازی‌ها، فیلم‌ها و موسیقی بررسی می‌کنیم تا ازطریق پلتفرم‌هایی که در طول زمان و با پیشرفت تکنولوژی تکامل پیدا می‌کنند، محصولات مختلفی را به‌طرفدارانمان عرضه کنیم. همچنان روی حمایت دنباله‌دار شما حساب می‌کنیم».

تیم کوجیما پروداکشنز درحالی به‌تداوم همکاری با سونی تاکید کرده که چندی پیش، نورمن ریداس به‌شکلی اتفاقی از ساخت بازی دث استرندینگ 2 خبر داد و واکنش بامزه‌ی هیدئو کوجیما در توییتر را به‌همراه داشت؛ موضوعی که به‌شکلی ضمنی، تولید دنباله‌ی دث استرندینگ را تایید می‌کند. اثری که انتظار می‌رود در انحصاری برند پلی استیشن باشد. بدین ترتیب، گویا کوجیما به‌شکل هم‌زمان مشغول توسعه‌ی یک بازی برای ایکس باکس و یک بازی برای پلی استیشن است؛ آثاری که فعلا اطلاعات زیادی از آن‌ها در دسترس نیست و فعلا برای مشخص شدن ماهیت آن‌ها باید صبر کنیم.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده