// جمعه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۸

نوشتن و نقاشی کردن با DualSense سونی به لطف اختراع جدید

سونی به‌تازگی حق اختراعی را ثبت کرده که ویژگی جالبی را به صفحه‌ی لمسی DualSense اضافه می‌کند. نوشتن و نقاشی کردن به واسطه‌ی این اختراع به DualSense اضافه می‌شود.

حق اختراع جدید سونی قرار است به کاربران اجازه دهد که با استفاده از صفحه‌ی لمسی دسته‌ی پلی استیشن 5 نقاشی کنند یا حتی بنویسند. این حق اختراع در نوامبر سال ۲۰۲۰ ثبت شده است، اما هفته‌ی گذشته در معرض دید عموم قرار گرفت و حالا اطلاعات در اختیار کاربرها قرار دارد. ویژگی ثبت‌شده برای دسته‌های مشابه DualShock که صفحه‌ی لمسی دارند نیز مفید است. اما بعید است که سونی سراغ سخت‌افزارهای قدیمی برود و به احتمال زیاد اختراع جدید در DualSense به کار گرفته می‌شود.

حق اختراع جدید سونی در خصوص صفحه ی لمسی

چطور می‌شود از دسته‌ی پلی استیشن 5 برای نقاشی کشیدن و نوشتن استفاده کرد؟

در فرم اصلی حق اختراع از دسته‌ای یاد می‌شود که «یک صفحه‌ی لمسی برای وارد کردن متن با الفبای «گرافیتی» یا «تک حرکتی» دارد. سونی در ادامه می‌نویسد: «هنگامی که هر حرف ترسیم می‌شود، به‌عنوان فایلی به مانند فایل پس‌اسکریپت که اساسا همان مختصات مکان‌نما است، ذخیره می‌شود». برای کارکرد این ویژگی به حداقل یک پردازنده نیاز است که با دستورالعمل‌هایی برای دریافت سیگنال‌های ورودی از صفحه لمسی برنامه‌ریزی شده است. سیگنال‌های ورودی مختصات حرکت روی صفحه لمسی را نشان می‌دهند.

برای درک این توضیحات به تصویر مربوطه دقت کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید با کشیدن انگشت روی صفحه‌ی لمسی، دستگاه حروف، اعداد و شکلک‌هایی را که می‌کشید، تشخیص می‌دهد و ذخیره می‌کند. اگر بخواهم به زبان ساده و قابل فهم توضیح دهم، می‌توان این قابلیت را مشابه ویژگی Gesture در تلفن‌های هوشمند دانست؛ همان قابلیتی که شما با کشیدن انگشتتان روی نمایشگر موبایل یک برنامه را اجرا می‌کنید، قفل صفحه را باز می‌کنید و غیره. البته توضیح ارائه‌شده برای درک موضوع است و قابلیت اصلی محدود به این موارد نیست.

زبان گرافیتی یا تک حرکتی

الفبای «گرافیتی» یا «تک حرکتی»

شرکت‌ها معمولا در طول سال حق اختراعات زیادی را به ثبت می‌رسانند. ولی اکثر آن‌ها بلا استفاده باقی می‌مانند و عملی نمی‌شوند. این ویژگی اما می‌تواند کاربردی و جذاب باشد. پس جای تعجبی ندارد اگر پلی استیشن آن را به DualSense اضافه کند.

فرم اصلی حق اختراع در بر دارنده‌ی اصطلاحات پیچیده‌ی فنی است. در نتیجه پرداختن به جزئیات آن از حوصله‌ی این متن خبری خارج است. ولی اگر علاقه‌مند به این مباحث هستید به لینک اصلی صفحه‌ی حق اختراع مراجعه کنید.

نظر شما چیست دوستان؟ این ویژگی به نظر شما کاربردی است؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده