نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۲

قرارگیری نسخه PS5 سه بازی Resident Evil در سرورهای پلی استیشن

ظاهرا کاربران پلی استیشن 5 نباید زمان زیادی را برای تجربه‌ی نسخه‌ی نسل ۹ سه بازی Resident Evil 2 ،Resident Evil 3 و Resident Evil 7 منتظر بمانند.

اوایل سال جاری شرکت کپکام نسخه‌ی بهبودیافته‌ی بازی Resident Evil 2 Remake، بازی Resident Evil 3 Remake و بازی Resident Evil 7: Biohazard را برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس معرفی کرد. این نسخه‌ها دارای بهبودهایی در زمینه‌ی بصری، نرخ فریم بالاتر، برخورداری از قابلیت ری تریسینگ، صدای سه‌بعدی و پشتیبانی از ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس PS5 است. با اینکه تاکنون سخنی از تاریخ انتشار این سه بازی به میان نیامده است، اما ظاهرا طرفدارها نباید زمان زیادی را برای تجربه‌ی این آثار منتظر بمانند.

حساب توئیتر PlaystationSize که به‌طور معمول پایگاه داده پلی استیشن و به‌روزرسانی‌های آن را رصد می‌کند، اخیرا گزارش داد که نسخه‌ی پلی استیشن 5 سه بازی Resident Evil 2 Remake ،Resident Evil 3 Remake و Resident Evil 7 در سرورهای پشتیبان شبکه‌ی پلی استیشن آپلود شده است. نسخه PS5 بازی RE2 Remake بدون احتساب بسته‌ی به‌روزرسانی روز اول ۲۱.۸۳۴ گیگابایت و نسخه PS5 بازی RE3 Remake بدون این آپدیت ۲۰.۴۸ گیگ حجم دارند. درحال‌حاضر معلوم نیست که بازی رزیدنت ایول ۷ چه میزان از فضای کنسول PS5 را اشغال خواهد کرد.

Resident Evil 3 Remake

چندی قبل نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی Resident Evil 3 در فروشگاه پلی استیشن دیده شد و پیش از آن شاهد رده‌بندی سنی آن توسط سازمان PEGI بودیم. تصور بسیاری از بازیکن‌ها تا همین اواخر بر این بود که احتمالا هر سه بازی به‌صورت جداگانه راهی بازار می‌شوند و بازی رزیدنت ایول ۳ پیش از همه در دسترس قرار می‌گیرد. اما در مقطع فعلی به‌نظر می‌رسد که همه‌ی این آثار با هم عرضه خواهند شد. رویداد Capcom Showcase برای پخش از ساعت ۰۲:۳۰ بامداد سه‌شنبه، ۲۴ خرداد برنامه‌ریزی شده است و احتمالا در جریان این رویداد جزئیات بیشتری از این آثار به اشتراک گذاشته شود.

نسخه‌ی نسل ۹ هر سه بازی Resident Evil امکان انتقال فایل‌های ذخیره از نسخه‌های نسل ۸ را برای بازیکن‌ها فراهم می‌کند. به بیان دیگر، گیمرها می‌توانند تمام فایل‌های ذخیره‌ی خود را از پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 یا از ایکس باکس وان به ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس منتقل کنند. تمام بسته‌های الحاقی خریداری‌شده از جمله بسته‌ی الحاقی موجود در بازی Resident Evil 7 Gold Edition نیز به نسخه‌ی نسل نهم منتقل خواهند شد. آپدیت نسخه‌ی نسل ۸ هر سه بازی به نسخه‌ی نسل ۹ رایگان است و برنامه‌ای برای عرضه‌ی فیزیکی آن‌ها وجود ندارد.

شرکت کپکام یک بسته‌ی به‌روزرسانی رایگان نیز برای نسخه‌ی کامپیوتر بازی در نظر گرفته است که در روز عرضه‌ی نسخه‌های تازه در دسترس بازیکن‌ها قرار می‌گیرد. درحال‌حاضر تنها می‌دانیم که طرفدارها احتمالا باید در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ منتظر انتشار نسخه‌ی نسل ۹ این سه بازی مجموعه‌ی Resident Evil باشند. بازی Resident Evil 2، بازی Resident Evil 3 و بازی Resident Evil 7 در پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر قابل تجربه هستند. البته امکان تجربه‌ی RE7 در کنسول‌های نسل نهم و استیدیا نیز فراهم است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده