نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۸

لغو بازی MMO مارول ۶ ماه پس از معرفی

شرکت Enad Global 7 تنها ۶ ماه پس از معرفی بازی چندنفره آنلاین کلان مارول تصمیم به لغو توسعه‌ی آن گرفت.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که بازی چندنفره آنلاین کلان دنیای مارول تنها ۶ ماه پس از معرفی لغو شده است. این اثر توسط سازندگان بازی DC Universe Online مراحل توسعه را پشت سر می‌گذاشت. شرکت Enad Global 7 اخیرا با انتشار یک پست تازه اعلام کرد که بازی MMO یادشده پس از «ارزیابی دوباره‌ی ریسک تولید، میزان سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای طرح‌ها و پروژه‌های بلند مدت سازمان» لغو شد.

به زبان ساده، تولید بازی چندنفره آنلاین مارول هزینه‌ی زیادی دارد و در صورت صرف این هزینه نمی‌تواند در زمینه‌ی تجاری عملکرد مطلوبی داشته باشد؛ بنابراین شرکت EG7 از تولید این محصول MMO صرف‌نظر کرد. این بازی در نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی معرفی شد و جک امرت، طراح بازی City of Heroes سرپرستی تیم توسعه‌ی آن را در استودیو Daybreak برعهده داشت. هیچ جزئیات دیگری از این بازی در دست نیست، اما طبق گزارش‌های قبلی ظاهرا این دومین بازی MMO مارول در دست تولید استودیو دی‌بریک است که لغو می‌شود.

اکنون منابع این پروژه که عمدتا شامل سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون کرون سوئد (تقریبا ۵۰ میلیون دلار) در طول سه سال می‌شود، به چند پروژه با مقیاس کوچک‌تر اختصاص داده خواهد شد. شرکت Enad Global 7 در نظر دارد تا این منابع را صرف پشتیبانی مستمر از آثار دیگری نظیر بازی The Lord of the Rings Online و بازی DC Universe Online و البته خلق بازی‌های تازه براساس مجموعه‌های متعلق به خود کند.

درحال‌حاضر معلوم نیست که با چه پروژه‌های جدیدی سروکار خواهیم داشت و آیا این آثار با دنیای مارول ارتباط دارند یا خیر. با اینکه زمان زیادی از عرضه‌ی بازی‌های DC Comics MMO و Lord of the Rings شرکت EG7 می‌گذرد، اما هنوز به‌روزرسانی‌هایی برای آن‌ها منتشر می‌شود. در ماه دسامبر شاهد معرفی اپیزود Legion of Doom برای بازی دی‌سی یونیورس آنلاین بودیم و بسته‌ی گسترش‌دهنده‌ی Fate of Gundabad در ماه نوامبر در دسترس بازیکن‌های The Lord of the Rings Online قرار گرفت.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده