// سه شنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲

احتمال احیای برخی از مجموعه های قدیمی و محبوب کپکام

کپکام در جدیدترین جلسه‌ی پرسش و پاسخ با سهام‌دارها در خصوص احتمال احیای برخی از مجموعه‌های قدیمی خود سخن گفت.

شرکت ژاپنی کپکام سال ۱۹۸۳ میلادی تأسیس شد و در زمینه‌ی داشتن آی‌پی‌های اورجینال یکی از رکورد داران است. بااین‌حال کپکام در سال‌های اخیر معمولاَ فقط به مجموعه‌های پرطرفدار و محبوبی چون رزیدنت ایول پرداخته است. ما شاهد نسخه‌های جدید، ریمستر بازی‌های کلاسیک و بازسازی آثار محبوب این مجموعه‌ بوده‌ایم. دراین‌میان آثاری همچون بازی Power Stone، بازی Lost Planet و بازی Okami در عین شایستگی به فراموشی سپرده شده‌اند.

در جدیدترین جلسه‌ی پرسش و پاسخ سهام‌داران، وقتی از شرکت پرسیده شد که برنامه‌ی اصلی آن‌ها برای احیای مجموعه‌های فراموش‌شده چیست، کپکام در پاسخ گفت: «ما در حال برنامه‌ریزی خط تولید خود براساس اطلاعاتی هستیم که ازطریق میزان تقاضای بازار دریافت کرده‌ایم. در ادامه‌ی راه، ما درخواست‌های طرفداران را نیز مد نظر قرار می‌دهیم».

مجموعه‌های خاک‌خورده‌ی شاخصی که ارزش احیا دارند شامل آثار مختلفی می‌شوند؛ از Viewtiful Joe، بازی Beat ’em up هیدکی کامیا که آخرین نسخه‌ی آن سال ۲۰۰۵ عرضه شد و مجموعه‌ی مبارزه‌ای Darkstalkers که از سال ۱۹۹۷ میلادی تاکنون هیچ ریمستر یا نسخه‌ی بازسازی شده‌ای را دریافت نکرده است. البته نباید از مجموعه‌ی داینو کرایسیس نیز غافل شد.

دختر بچه ای با موهای زرد و لباس آبی یکی از شخصیت‌های بازی Pragmata

در همین راستا جا دارد اشاره کنیم که کپکام سال ۲۰۲۰ میلادی از نخستین IP جدید خود برای مخاطب‌های گوناگون طی یک دهه‌ی اخیر رونمایی کرد. Pragmata نخستین آی‌پی کاملا جدید آن‌ها از سال ۲۰۱۲ به بعد است. ما در آن سال بازی Dragon’s Dogma را داشتیم که بازی کاملا جدیدی بود. البته در سال ۲۰۱۶ بازی Megami Meguri را نیز شاهد بودیم. ولی آن محصول فقط در بازار ژاپن عرضه شده است.

بازی Pragmata برای عرضه‌ در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده بود ولی تا سال ۲۰۲۳ میلادی تأخیر خورد تا به‌گفته‌ی سازندگان تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را ارائه دهد.

پیش از این در سال ۲۰۱۹ ریوزو سوجیموتو، یکی از اعضای عالی‌رتبه‌ی کپکام در خصوص بها دادن به آی‌پی‌های جدید گفته بود که باوجود تمرکز شرکت روی دو سری بازی پرطرفدار Resident Evil و مانستر هانتر طی سال‌های اخیر، قرار نیست خلق بازی‌های کاملا جدید کنار گذاشته شود.

نظر شما در این خصوص چیست؟ علاقه‌مند به احیای کدام مجموعه بازی باسابقه‌ی کپکام هستید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده