نویسنده: هومن فلاحی
// دوشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲

احتمال تولید یک بازی تنیس توسط استودیو سازنده Mafia 3

براساس شایعات جدید، شعبه جمهوری چک استودیوی بازی‌سازی Hangar 13 ساخت یک بازی ورزشی را آغاز کرده است.

ظاهرا پس از لغو شدن برخی از از پروژ‌های Hangar 13 در سال‌های اخیر، اکنون این تیم روی بازی مافیا جدید کار می‌کند. احتمالا به یاد دارید که ماه گذشته شاهد گزارش ساخت یک بازی پیش‌درآمد جدید در مجموعه محبوب Mafia بودیم. حالا شایعه جدید می‌گوید که یکی از استودیوهای Hangar 13 کار روی ساخت یک بازی با محوریت ورزش تنیس را در دستور کار قرار داده است.

در جریان پخش قسمت جدید پادکست XboxEra، نیک بیکر از احتمال ساخت نسخه‌ی جدیدی از سری بازی‌های تنیس Top Spin توسط یکی از شعبه‌های مجموعه Hangar 13 در کشور چک خبر داد. این استودیو که پیش از این با نام‌های 2K Czech و قبل از آن با نام Illusion Softworks فعالیت می‌کرد، به‌عنوان سازنده دو نسخه ابتدایی مجموعه‌ی مافیا شناخته می‌شود.

سری ورزشی Top Spin که روی شبیه‌سازی مسابقات ورزش تنیس تمرکز دارد، مجموعه‌ای است که استودیو 2K Czech پیش از پیوستن به شرکت هانگر ۱۳، یکی از بهترین نسخه‌های آن را منتشر کرد. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که چرا استودیو 2K Czech به‌جای کمک به توسعه بازی موردانتظار مافیا ۴، ساخت یک بازی با محوریت ورزش تنیس را در برنامه قرار داده است.

عده‌ای از هواداران اعتقاد دارند که خالی بودن برنامه‌ی عرضه بازی های شرکت 2K Games در سال‌های آینده و مشکلاتی که در روند توسعه دیگر بازی‌های ورزشی این برند وجود دارد، باعث شده است تا بخشی از استودیوی Hangar 13 که بزرگ‌ترین استودیوی تحت مالکیت شرکت 2K به‌حساب می‌آید، ساخت نسخه پنجم سری Top Spin را آغاز کند.

در ماه نوامبر، جیسون شرایر از خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که ساخت پروژه جدید استودیوی Hangar 13 که با نام رمزی Volt شناخته می‌شود، از طرف 2K Games لغو شده است. این بازی که چند بار در طول توسعه ریبوت شد، در هنگام توقف ساخت قرار بود که یک بازی آنلاین با محوریت رقابت شخصیت‌هایی با توانایی‌های ابرقهرمانی باشد. مشکلات ناشی از توسعه بازی در همه‌گیری ویروس کرونا و ناهماهنگی سه استودیو در کشورهای بریتانیا، جمهوری چک و آمریکا باعث شد تا روند توسعه با مشکلات زیادی رو‌به‌رو شود.

آخرین نسخه از مجموعه Top Spin 4 که در سال ۲۰۱۱ برای کنسول‌های پلی استیشن 3، ایکس باکس ۳۶۰ و نینتندو Wii منتشر شد، علاوه‌بر دریافت بازخوردهای مثبت از طرفداران، تحسین نسبی منتقدان را نیز به‌همراه داشت. البته در سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار دنباله معنوی این مجموعه با نام Tennis World Tour توسط شرکت Nacon با اسم سابق Bigben Interactive بودیم که بازخوردهای بسیار ضعیفی را از سوی وب‌سایت‌ها و همچنین جامعه هواداری بازی‌های ورزشی دریافت کرد. حالا باید ببینیم که آیا بازی Top Spin 5 در صورت تولید شدن، چه‌قدر می‌تواند موفقیت‌های بازی‌های قبلی این مجموعه را تکرار کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی اخبار بازی چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده