// پنجشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۸

مدیرعامل سونی از چشم‌انداز خود برای متاورس می‌گوید

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی به‌تازگی در رابطه با چشم‌انداز این شرکت برای فعالیت در بستر متاورس صحبت کرد.

در جدیدترین اخبار بازی، شرکت Sony سراغ صحبت در رابطه با متاورس رفت. Metaverse که شرکت‌های مختلف حوزه تکنولوژی ظاهرا تعاریف نسبتا متفاوتی از آن دارند، به‌طور کلی به یک فضای دیجیتالی اشاره می‌کند که در آن افراد ازطریق اینترنت به شکل غیرحضوری مشغول هر نوعی از فعالیت جمعی می‌شوند. یک شرکت مثل Meta می‌تواند متاورس را گذاشتن هدست واقعیت مجازی روی سر و حضور در یک جلسه‌ی غیرحضوری بداند. از آن سو شرکت اپیک گیمز به جمع شدن میلیون‌ها گیمر با دستگاه‌های مختلف در فورتنایت، به چشم فعالیت در حوزه‌ی متاورس نگاه می‌کند.

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی گفت که این شرکت آماده‌ی داشتن یک نقش بزرگ در حرکت به سوی متاورس است. در این بین باید به یاد داشت که شرکت Sony طی سه پرداخت، در مجموع ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار در شرکت Epic Games سرمایه‌گذاری کرد و گسترش فعالیت در حوزه‌ی متاورس را یکی از دلایل همکاری جدی با اپیک گیمز به شمار آورد. براساس گزارش رسانه The Asahi Shimbun اکنون سونی صاحب حدود ۴.۹ درصد از سهام اپیک گیمز است.

لوگو پلی استیشن هوم سونی در یک فضا مجازی بزرگ

جالب این‌جا است که برخی از مخاطب‌ها می‌گویند PlayStation Home، محصول استودیو لندن سونی برای پلی استیشن 3 را می‌توان یکی از جلوه‌های مهم متاورس در صنعت بازی طی سال‌های گذشته دانست. یوشیدا در صحبت‌های خود بارها اسم بازی Fortnite را آورد و از این گفت که چه‌طور پلی استیشن، Sony Music و سونی پیکچرز به‌عنوان بخش‌های مختلف شرکت سونی به فورتنایت برای خلق تجربه‌های تعاملی کمک کردند. مدیرعامل شرکت Sony به این شکل متاورس را تعریف می‌کند: «فضای اجتماعی و فضای شبکه آنلاین که در آن بازی‌ها، موسیقی، فیلم‌ها و انیمه کنار هم حضور دارند».

او باور دارد که در متاورس، مردم دور هم جمع می‌شوند تا مثلا موقع دنبال کردن یک کنسرت مجازی، در یک فضا و زمان مشترک حضور داشته باشند. او سپس مجددا به برنامه‌ی سونی برای ساخت ۱۰ بازی لایو سرویس اشاره کرد و از این گفت که بانجی (Bungie) با سابقه و دانش خود روی این تلاش‌های شرکت Sony تأثیرگذار خواهد بود.

با تمام این صحبت‌ها به‌نظر می‌رسد که سونی می‌خواهد از متاورس برای ایجاد هماهنگی و ارتباط بیشتر بین بخش‌های مختلف شرکت بهره ببرد. به وجود آمدن استودیو PlayStation Productions برای ساخت اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی توسط سونی پیکچرز از روی بازی‌های پلی استیشن، یکی دیگر از نمونه‌های تلاش شرکت Sony برای افزایش این ارتباط و هماهنگی است.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده