نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۹

احتمال عرضه بازسازی The Last of Us تا پایان امسال

جف گراب می‌گوید نسخه ریمیک بازی The Last of Us به احتمال زیاد تا پایان سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار می‌گیرد.

ساعاتی پیش شاهد پخش قسمت جدید پادکست یوتیوبی KindaFunny Gamescast بودیم که جف گراب، خبرنگار شناخته شده وب‌سایت GamesBeat نیز در آن به‌عنوان مهمان حضور داشت. در بخشی از این پادکست که موضوع بازی‌های آینده پلی استیشن برای سال ۲۰۲۳ مورد بحث قرار گرفته بود، گراب از احتمال بالای عرضه نسخه بازسازی شده بازی The Last of Us در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۲ خبر داد.

گراب می‌گوید درحالی‌که سونی به‌صورت رسمی از این بازی رونمایی نکرده است، اما منابع او اطمینان دارد که این پروژه برای عرضه تا پایان سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است. طبق اطلاعات گراب که با گزارش‌های منتشر شده قبلی از این پروژه نیز همخوانی دارد، این بازی ساخته مشترک استودیوی ناتی‌داگ و تیم بازی‌سازی Visual Arts Service Group است که قرار است با بهره‌گیری از قدرت گرافیکی کنسول پلی استیشن 5 ساخته و عرضه شود.

جول دخترش سارا را بغل کرده است بازی the last of us

اولین‌بار جیسون شرایر خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ از ساخت بازسازی بازی The Last of Us خبر داده بود. به گزارش شرایر این بازی که با نام رمزی T1X شناخته می‌شود، برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ وارد مراحل اولیه‌ی توسعه شد. پیش از این قرار بود تا استودیوی داخلی گروه ویژوال آرتز این بازی را بسازد، اما مشکلات به‌وجود آمده در توسعه این بازی باعث شد تا هرمن هالست مدیر جدید استودیوهای جهانی بازی‌سازی پلی استیشن در آن زمان روند ساخت بازی را در سال ۲۰۲۰ به تیم ناتی‌داگ برگرداند.

پیش از این پروژه نیز گروه ویژوال آرتز سعی داشت تا نسخه ریمیک قسمت اول مجموعه آنچارتد را بسازد که به‌دلیل هزینه‌ی بالای توسعه‌ی این پروژه، بازسازی بازی نسبتا مدرن‌تر The Last of Us در دستور کار قرار گرفت. فعالان صنعت بازی‌های ویدیویی معتقدند که ساخت سریال The Last of Us توسط شبکه HBO و مشغول نگه‌داشتن اعضای استودیوی ناتی‌داگ تا زمان به‌پایان رسیدن مراحل پیش‌تولید پروژه بزرگ بعدی این استودیو، از دلایل اصلی تصمیم سونی برای ساخت ریمیک این بازی هستند.

عده‌ای از هواداران اعتقاد دارند که بازسازی بازی‌هایی که کمتر از ۱۰ سال پیش عرضه شده‌اند و درحال حاضر همچنان به خوبی روی کنسول‌های جدید اجرا می‌شوند، ضرورت چندانی ندارد و در عوض شاید بهتر است که ناشران صنعت به سراغ بازی‌های محبوب قدیمی‌تری که درحال حاضر به سختی قابل تجربه کردن هستند بروند.

شخصیت های الی و جوئل در بازی The Last of Us

در حال حاضر جزئیات زیادی از تاریخ دقیق عرضه ریمیک The Last of Us هنوز منتشر نشده است، اما شایعاتی از عرضه همزمان نسخه پلی استیشن 5 و کامپیوتر این بازی شنیده می‌شود. عده‌ای از تحلیل‌گران نیز می‌گویند که شاید این بازی درکنار بازی چندنفره‌ی جدید ناتی‌داگ از دنیای The Last of Us که با نام Factions نیز شناخته می‌شود در دسترس هواداران قرار بگیرد.

هنوز مشخص نیست که سونی چه زمانی را برای معرفی و نمایش این بازی‌های جدید در نظر گرفته است، اما گراب پیش از این گفته بود که احتمال برگزاری یک نمایش کامل برای بازی‌های آینده پلی استیشن در هفته اول ماه ژوئن یا اوایل ماه سپتامبر وجود دارد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده